Οι σελίδες του Ιστολογίου ανανεώνονται τακτικά μετά από κάθε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου

18 Σεπτεμβρίου 2013

Ομιλία του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ζακύνθου στην απεργιακή συγκέντρωση 18/9

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ
Ζάκυνθος, 17/9/2013
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ (Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.)
Αρ. Πρωτ.:108
Πληροφορίες
:
Προβής Φώτης
ΠΡΟΣ: Σχολεία Β/θμιας Εκπ/σης
:
6978936176
Κοιν: ΜΜΕ
Site
:
e-mail
:

ΘΕΜΑ: «Ομιλία του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ζακύνθου στην απεργιακή συγκέντρωση 18/9»

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι απεργοί, αγαπητοί γονείς, μαθητές, εργαζόμενοι, εργαζόμενες,

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ζακύνθου χαιρετίζει τους εκπαιδευτικούς που είχαν το σθένος για τρίτη συνεχόμενη ημέρα να απεργήσουν, καθώς επίσης και τους απεργούς του Δημόσιου και του Ιδιωτικού τομέα.
Τις προηγούμενες ημέρες τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ έριξαν τόνους λάσπης σε βάρος των απεργών. Μιλούσαν για βολεμένους που δε θέλουν να χάσουν τα προνόμιά τους, για εκπαιδευτικούς που δε θέλουν να δουλέψουν, για ανθρώπους που υπερασπίζονται τα κεκτημένα τους και τους ενδιαφέρει μόνο ο εαυτός τους, αδιαφορώντας για την υπόλοιπη κοινωνία.

Αυτοί που αφήνουν τα παιδιά αμόρφωτα και εξαθλιωμένα, κατηγορούν τους εκπαιδευτικούς ότι δε θέλουν να προσφέρουν Παιδεία στους μαθητές και ένα καλύτερο μέλλον
Αυτοί που έχουν οδηγήσει 1.500.000 εργαζομένους του Ιδιωτικού και του Δημοσίου Τομέα στον εφιάλτη της ανεργίας κάνουν λόγο για το «ιερό δικαίωμα στην εργασία».
Αυτοί που χωρίς τσίπα παραδέχονται ότι μας οδηγούν στον εργασιακό μεσαίωνα, με τα πιο βρόμικα μέσα προσπαθούν να συκοφαντήσουν τον αγώνα μας που διεκδικεί αξιοπρεπή δουλειά και ζωή για όλους.
Αυτοί που έχουν οδηγήσει την εξαθλίωση τους εργαζόμενους, τους αγρότες, τους μικρούς επαγγελματοβιοτέχνες, εγκαλούν τους απεργούς για «διασάλευση της κοινωνικής τάξης»
Αυτοί που με περισσό θράσος προγραμματίζουν κατασχέσεις σπιτιών και εξώσεις λαϊκών νοικοκυριών κατηγορούν τους απεργούς ότι δεν αφήνουν την κοινωνία να λειτουργήσει ομαλά.

Δεν τους πιστέψαμε ποτέ, ούτε και τώρα τους πιστεύουμε. Ξέρουμε πολύ καλά ποιους υπηρετούν και για ποιων τα συμφέροντα φροντίζουν. Ξέρουμε πολύ καλά ότι δε φροντίζουν για το καλό της Παιδείας, των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονιών τους και όλων των εργαζομένων. Ξέρουμε πολύ καλά ότι έχουν δηλώσει πίστη και υπακοή στα συμφέροντα των τραπεζιτών, των βιομηχάνων και των εφοπλιστών, Ελλήνων και ξένων.


Οι εκπαιδευτικοί, ως κομμάτι των εργαζομένων, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η επίθεση στα δικαιώματά μας δεν είναι άσχετη με την επίθεση που δέχονται οι υπόλοιποι εργαζόμενοι στο Δημόσιο και τον Ιδιωτικό Τομέα. Και αυτοί όπως και εμείς χάνουν τα δικαιώματά τους, και αυτοί όπως και εμείς οδηγούνται στην εξαθλίωση, και αυτοί όπως και εμείς δε βλέπουν φως στον ορίζοντα όσο μια μικρή μειονότητα εξουσιάζει την υπόλοιπη κοινωνία θέλοντας να διαφυλάξει τα κέρδη της.

Η Παιδεία, που ήδη δεν εξυπηρετούσε τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών του λαού, γίνεται ακόμα χειρότερη για το λαό, γίνεται ακριβό εμπόρευμα-προνόμιο για τους λίγους και εκλεκτούς. Χάνει και τα όποια τελευταία ίχνη του Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της, και το περιεχόμενό της γίνεται ακόμη πιο οπισθοδρομικό. Ο στόχος τους είναι, και το ξέρουμε καλά, η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών να μην παίρνει μόρφωση αλλά ψευτοκατάρτιση. Θέλουν τους νέους αμόρφωτους, ώστε να μην καταλαβαίνουν τη Φύση και την Κοινωνία, ώστε πιο εύκολα να τους εκμεταλλεύονται δίνοντάς τους μισθούς πείνας, για να αποκομίζουν τεράστια κέρδη.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι απεργοί, γονείς, μαθητές, εργαζόμενοι, εργαζόμενες,

Με τη βοήθεια και των ΜΜΕ προσπαθούν να μας παραμυθιάσουν λέγοντας ότι τα αντιεκπαιδευτικά ως κομμάτι των αντιλαϊκών μέτρων τα επιβάλλει η Τρόικα και ότι η Ε.Ε. είναι φιλολαϊκή. Ξέρουμε πολύ καλά ότι τα δύο από τα τρία μέλη της Τρόικας είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση και η ΕΚΤ. Πώς λοιπόν γίνεται η Τρόικα να επιβάλλει αντιεκπαιδευτικά και αντιλαϊκά μέτρα και τα 2/3 της να είναι η «φιλολαϊκή» Ευρωπαϊκή Ένωση; Λένε λοιπόν ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ψέματα. Γνωρίζουμε ότι η Ε.Ε. ποτέ δεν ήταν φιλολαϊκή ούτε και τώρα είναι.

Οι προπαγανδιστές του συστήματος θολώνουν τη σκέψη του λαού ισχυριζόμενοι πως το Μνημόνιο είναι η αιτία των δεινών της Παιδείας, των εκπαιδευτικών αλλά και όλων των εργαζομένων γενικότερα. Πώς εξηγούν λοιπόν τα κόμματα-υπηρέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι ξεκάθαρα και ήδη από τη δεκαετία του ’90 η Ε.Ε. μιλάει για ανταγωνιστικότητα, πτώση μισθών, ελαστικές σχέσεις εργασίας, είσοδο των επιχειρηματιών στην εκπαίδευση; Και πάλι λοιπόν λένε ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ψέματα. Ξέρουμε ότι δεν είναι αιτία του προβλήματος τα Μνημόνια.

Τα κόμματα που υπερασπίζονται το κεφάλαιο και τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ, ότι οι ξένοι δανειστές βάζουν τα προαπαιτούμενα στην Παιδεία αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία, ότι το πρόβλημα είναι η «Κατοχή» της Ελλάδας από τις ξένες δυνάμεις. Αλήθεια, πώς εξηγούν τότε τα 260 δις που πήραν οι κυβερνήσεις τα τελευταία πέντε χρόνια από τις τσέπες του λαού για να τα δώσουν στις ελληνικές τράπεζες; Πώς εξηγούν τις φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές; Πώς εξηγούν ότι οι Έλληνες βιομήχανοι επιδοτούνται ακόμα και για να κλείσουν τις βιομηχανίες τους, οι μεγαλοξενοδόχοι  τοπικά στη Ζάκυνθο παίρνουν επιδοτήσεις να χτίσουν τα μεγάλα ξενοδοχεία τους με ποσοστό επιδότησης 50 %. Αφού η Ελλάδα είναι υπό ξένη Κατοχή, γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές, τραπεζίτες, ξενοδόχοι και βιομήχανοι εξακολουθούν να θησαυρίζουν; Και πάλι λένε ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ψέματα.

Μάς λένε κάποιοι ότι φταίει η κυβέρνηση και ότι πρέπει να την αλλάξουμε με μια άλλη, φιλολαϊκή. Πώς όμως εξηγούν ότι σε χώρες όπως η Γαλλία, η Βραζιλία και η Αργεντινή βρέθηκαν στη διακυβέρνηση κυβερνήσεις που θεωρούσαν τον εαυτό τους φιλολαϊκό οι εκπαιδευτικοί και ο λαός δεν είδαν καμία αλλαγή προς το καλύτερο; Ξέρουμε ότι η πραγματική εξουσία βρίσκεται στα χέρια αυτών που έχουν την οικονομική δύναμη, δηλαδή στους τραπεζίτες, τους εφοπλιστές και τους βιομηχάνους κάθε χώρας και στα πολιτικά κόμματα που εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους.
Όσο κατέχουν την οικονομική εξουσία οι μεγαλοεπιχειρηματίες, όσες κυβερνήσεις και αν αλλάξουν, όπως και αν αυτές αυτοπροσδιορίζονται δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα υπέρ της Παιδείας και γενικότερα της ζωής, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων.

Για το λόγο αυτό, οι απεργοί εκπαιδευτικοί καλούμε τους μαθητές και τους γονείς, δηλαδή τους υπόλοιπους εργαζομένους του Ιδιωτικού και του Δημόσιου Τομέα, τους ανέργους, τους φτωχούς αγρότες και τους μικρούς επαγγελματοβιοτέχνες, να οικοδομήσουμε την πλατιά κοινωνική συμμαχία όλων αυτών που θυσιαζόμαστε στο βωμό των κερδών μιας χούφτας μεγιστάνων του πλούτου. Μια τέτοια συμμαχία μπορεί να αποκρούσει την επίθεση που όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι βιώνουμε σήμερα. Μόνο μια τέτοια κοινωνική συμμαχία έχει τη δύναμη να διώξει τους δυνάστες της ζωής μας, το μεγάλο κεφάλαιο και την Ε.Ε. Μια τέτοια λαϊκή συμμαχία μπορεί να δώσει στην Παιδεία τον πραγματικό της ρόλο: αυτόν της αφύπνισης των συνειδήσεων των νέων ανθρώπων. Σήμερα, που η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν κάνει άλματα υπάρχει η δυνατότητα όλα τα παιδιά να μορφώνονται ολόπλευρα και οι νέοι να έχουν εξασφαλισμένη δουλειά με βάση το αντικείμενο που έχουν σπουδάσει. Υπάρχει η δυνατότητα όλα τα παιδιά να ολοκληρώνουν ως τα 18 τους χρόνια τη βασική - γενική τους μόρφωση, μέσα από ένα Ενιαίο Δωδεκάχρονο Υποχρεωτικό Σχολείο και στη συνέχεια να επιλέγουν είτε το δρόμο της επαγγελματικής ειδίκευσης, είτε το δρόμο του Πανεπιστημίου. Σε ένα σχολείο κοινό για όλα τα παιδιά, που θα ολοκληρώνει τη διαπαιδαγωγητική του εργασία χωρίς κανένα φροντιστήριο, θα παρέχει στο νέο άνθρωπο όλα τα εφόδια για το μέλλον.

Αυτό είναι το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα, κι εμείς και τα παιδιά μας. Γι' αυτό παλεύουμε να γίνουν ριζικές αλλαγές στο επίπεδο της Οικονομίας και της Κοινωνίας, να ανατραπεί η αντιλαϊκή πολιτική, να απαλλαγούμε από την εξουσία αυτών που καθορίζουν τις ζωές μας, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την ικανοποίηση των μορφωτικών - λαϊκών αναγκών. Για μια κοινωνία που θα έχει ως αποκλειστικό και κύριο σκοπό της την ευημερία του ανθρώπου.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΖ καλεί τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές να οργανώσουν τη δική τους συμμαχία που κάνοντας το λαό κυρίαρχο του πλούτου που παράγει, θα μπορέσει να καταστήσει την Παιδεία αυτό που πραγματικά είναι: λαϊκό δικαίωμα, λαϊκή κατάκτηση που θα οικοδομεί πραγματικά ελεύθερες συνειδήσεις και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των νέων ανθρώπων.

Από το Δ.Σ.


LinkWithin