ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ
|
Ζάκυνθος 27/6/2016
|
||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
(Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.)
|
Αρ. Πρωτ.: 46
|
||
Πληροφορίες
|
:
|
Προβής Φώτης
|
ΠΡΟΣ: Σχολεία, ΔΔΕ
|
Τηλέφωνο
|
:
|
6978936176
|
Κοιν: ΜΜΕ
|
Site
|
:
|
http://elmez.blogspot.gr
|
|
e-mail
|
:
|
elmezante@yahoo.gr
|
ΘΕΜΑ: «Κινητοποίηση 28/6 για τα ζητήματα της εκπαίδευσης»
Το
Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ζακύνθου καταγγέλλει τις πρόσφατες αλλαγές του Υπουργείου
Παιδείας στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων. Στο πλαίσιο της εφαρμογής του
αυτόματου «κόφτη» για τα λαϊκά δικαιώματα, ανάμεσα σε αυτά και του δικαιώματος
στην Παιδεία, το Υπουργείο προχώρησε σε μείωση των ωρών διδασκαλίας σε όλες τις
τάξεις του Γυμνασίου με το φαιδρό επιχείρημα της … ελάφρυνσης φόρτου για τους
μαθητές!
Στην
πραγματικότητα, το Υπουργείο επιδιώκει να ελαχιστοποιήσει τα κενά που
εμφανίζονται. Αυτό το στόχο εξυπηρετεί και η κατάργηση της μείωσης ωραρίου για
τους υπευθύνους εργαστηρίων Φυσικών επιστημών και πληροφορικής, πράξη που
αποδεικνύει πώς η κυβέρνηση εννοεί την αναβάθμιση του σχολείου.
Επιπλέον
με αυτές τις μεθοδεύσεις, το Υπουργείο πετάει στο δρόμο χιλιάδες συμβασιούχους
συναδέλφους, αφού
με τους πλέον συντηρητικούς υπολογισμούς πετιούνται έξω από την εκπαίδευση πάνω
από 2200 σε σύνολο 4079 που δούλεψαν φέτος, υποχρεώνοντας πολλούς μόνιμους
συναδέλφους σε μετακινήσεις σε περισσότερα σχολεία.
Με
αυτές τις αντιλαϊκές-αντιεκπαιδευτικές ενέργειες η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛΛ χειροτερεύει
ακόμη περισσότερο την κατάσταση στην εκπαίδευση. Υλοποιεί τις πάγιες επιδιώξεις της Ε.Ε.
και των μονοπωλίων για:
·
μαθητές
(αυριανούς εργαζομένους) που θα έχουν δεξιότητες και όχι συνολική γνώση της
φυσικής και κοινωνικής πραγματικότητας, που θα είναι πλήρως υποταγμένοι στους
εργοδότες τους και ιδεολογικά χειραγωγημένοι στην κατεύθυνση της
ανταγωνιστικότητας. Επιδιώκουν με λίγα λόγια οι αυριανοί εργαζόμενοι να μην
έχουν τα νοητικά εργαλεία να κατανοήσουν την πραγματικότητα και άρα να μη
μπορούν να την αλλάξουν προς όφελός τους.
·
Προώθηση
της περιβόητης αυτονομίας των σχολικών μονάδων και τη σύνδεσή της με την τοπική
κοινωνία και οικονομία. Στην πραγματικότητα στόχο έχει την παράδοση του
εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών στην τοπική αυτοδιοίκηση και την
κατηγοριοποίηση των σχολείων ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε Δήμου ή της
Περιφέρειας.
Σε
αυτή τη συνολική στρατηγική εντάσσεται και η δημιουργία ενός τετρατάξιου
Γυμνασίου και ενός διτάξιου Λυκείου, το οποίο βρίσκει το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΖ απόλυτα
αντίθετο. Με το
προτεινόμενο σχέδιο θα εισαχθεί ένα τετρατάξιο Γυμνάσιο, στο οποίο θα παρέχεται
ένα υποβαθμισμένο εκπαιδευτικό έργο και από το οποίο θα περνούν ανεξαιρέτως
όλοι οι μαθητές και αμέσως μετά ένα επιλεκτικό Λύκειο με μαθήματα που θα
χωρίζονται σε μαθήματα βασικής γνώσης και αυξημένης δυσκολίας. Είναι προφανές
ότι μεγάλο μέρος των μαθητών θα εγκλωβίζεται αναγκαστικά λόγω της πλημμελούς
προετοιμασίας τους στο Γυμνάσιο στην επιλογή μαθημάτων βασικής γνώσης που δεν
θα οδηγούν πουθενά.
Επιπλέον και ειδικά για τα Γυμνάσια:
1. Μειώνονται οι εβδομαδιαίες διδακτικές
ώρες από 35 σε 32.
2. Διακρίνονται τα μαθήματα σε κύρια
και δευτερεύοντα.
3. Καταργούνται οι προαγωγικές και
απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που χαρακτηρίζονται ως δευτερεύοντα.
4. Εισάγεται πιλοτικά η περιγραφική
αξιολόγηση για μικρό αριθμό σχολείων για την επόμενη σχολική χρονιά με
προοπτική να γενικευτεί αυτό το μέτρο το μεθεπόμενο σχολικό έτος.
5. «Ελαστικοποιούνται» οι αναθέσεις
μαθημάτων.
6. Το σχολικό έτος χωρίζεται σε 2
τετράμηνα όπως το Λύκειο και παρατείνεται το διδακτικό έτος έως τέλη Μαΐου.
Η επιλογή έξι μόνο μαθημάτων στο
Λύκειο αποτελεί απαράδεκτη σκέψη, η οποία δεν πρέπει να υλοποιηθεί. Είμαστε επίσης κατηγορηματικά
αντίθετοι με τη δημιουργία μαθημάτων βασικών γνώσεων και μαθημάτων αυξημένης
γνωστικής δυσκολίας του ιδίου αντικειμένου. Αποτελεί απαράδεκτη επινόηση η
εισαγωγή της βεβαίωσης φοίτησης για τους μαθητές που θα υποχρεωθούν αναγκαστικά
να επιλέξουν τα μαθήματα βασικών γνώσεων. Στην πραγματικότητα τους χορηγείται
μία βεβαίωση αμφίβολης αξίας, ενώ διαχωρίζει τους μαθητές σε πατρίκιους και
πληβείους.
Η επιλογή του Εθνικού Απολυτηρίου
και οι εξετάσεις στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας δεν αποτελεί κατάργηση των
Πανελληνίων Εξετάσεων, όπως ψευδεπίγραφα ισχυρίζεται ο κύριος Λιάκος και η
Επιτροπή του. Η
ηλεκτρονική επιλογή θεμάτων, η διαβάθμιση θεμάτων, η επαναφορά της Τράπεζας
Θεμάτων, η διόρθωση γραπτών από άλλο βαθμολογητή και όχι από τον διδάσκοντα
στην πραγματικότητα παραπέμπουν σε ένα νέο σύστημα τύπου Πανελλαδικών
Εξετάσεων.
Η σύνδεση της αξιολόγησης του
αξιολογητή-διορθωτή των γραπτών για το Εθνικό Απολυτήριο με την αξιολόγηση του
διδάσκοντα καθηγητή (βαθμολογία τετραμήνων), και η αρνητική αξιολόγηση του
διδάσκοντα καθηγητή, εάν υπάρχει σημαντική απόκλιση μεταξύ της βαθμολογίας του
και της γραπτής απόδοσης του μαθητή αποτελεί την πιο αναχρονιστική, βάρβαρη και
αντιεκπαιδευτική εισήγηση.
Το
σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και η σύνδεση της μοριοδότησης-βαθμολόγησης
του μαθητή με τον αριθμό επιλογών και την συνακόλουθη μείωση των μορίων του
μαθητή εάν κάνει περισσότερες της μίας επιλογής τμήματος ΑΕΙ, αποτελεί
παγκόσμια πρωτοτυπία και παραπέμπει σε λογικές «καζίνο».
Η
εισαγωγή της ερευνητικής εργασίας θα θεριέψει την παραπαιδεία. Κανείς μαθητής
δεν πρόκειται να κάνει την ερευνητική εργασία μόνος του. Είναι βέβαιο ότι με
τις προτάσεις αυτές ανοίγεται για την παραπαιδεία νέο πεδίο επένδυσης.
Η
εισαγωγή της κοινωνικής εργασίας του μαθητή σε δομές, που θα έπρεπε να
στελεχώνονται πλήρως από το Κράτος, είναι απαράδεκτη, δείχνει τη διάλυση την
πρόθεση του κράτους να απαλλαγεί από τις όποιες υποχρεώσεις είχε αναλάβει
έναντι των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, αλλά και τη λογική των
κυβερνώντων. Πρόκειται για μία καθαρά αντιεκπαιδευτική πρόταση.
Το
Δ.Σ κρίνει ότι:
·
Οι
προτεινόμενες αλλαγές του Υπ. Παιδείας κινούνται πιστά στη λογική εξυπηρέτησης
των μονοπωλίων και της ΕΕ που ακολουθεί η Κυβέρνηση.
·
Η
μείωση των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας δεν γίνεται για την περιβόητη δήθεν
ελάφρυνση των μαθητών, αλλά έχει ξεκάθαρους οικονομικούς στόχους και
επιδιώκεται η μείωση του μισθολογικού κόστους.
·
Η
μείωση των ωρών διδασκαλίας στα Αρχαία Ελληνικά γίνεται για να καλυφθούν τα
τεράστια κενά Φιλολόγων που καταγράφηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος. Θύματα
«παράπλευρων» απωλειών πέφτουν και οι συνάδελφοι Οικιακής Οικονομίας.
·
Η
κατάργηση της μείωσης των ωρών διδασκαλίας για τους υπευθύνους Εργαστηρίων
Φυσικής και Πληροφορικής κινείται σε ανάλογη περιοριστική λογική. Τα μαθήματα
αυτά υποβαθμίζονται στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων. Άλλωστε τα μαθήματα αυτά
δεν είναι δυνατόν να διδαχτούν χωρίς εργαστήρια, δεν είναι δυνατόν να αποκοπεί
η θεωρία από το πείραμα
·
Η
μείωση στα μαθήματα της Γεωγραφίας και της Βιολογίας είναι σε βάρος των
μαθητών, καθώς δε θα μπορέσουν να αντιληφθούν πλήρως και σε βάθος βασικές
έννοιες των δύο αυτών επιστημών
·
Η
διδασκαλία μαθημάτων 1 διδακτική ώρα την εβδομάδα ουσιαστικά τα απαξιώνει, τα
κάνει να αντιμετωπίζονται ως μαθήματα δεύτερης διαλογής
·
Η
διάκριση των μαθημάτων σε κύρια και δευτερεύοντα οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια
στην υποβάθμιση των δευτερευόντων. Πολύ λίγοι μαθητές θα δώσουν βάση σε
μαθήματα που η ίδια η πολιτική ηγεσία απαξιώνει με την πολιτική της.
·
Η
«ελαστικοποίηση» των αναθέσεων μαθημάτων θα οδηγήσει σε περαιτέρω υπονόμευση
του εκπαιδευτικού έργου. Όλο και περισσότεροι καθηγητές θα υποχρεώνονται να
διδάξουν γνωστικά αντικείμενα τα οποία δεν έχουν διδαχθεί κατ’ ελάχιστον στο
Πανεπιστήμιο.
·
Με
τις νέες αλλαγές όλο και περισσότεροι καθηγητές θα μετακινούνται σε περισσότερο
σχολεία, προκειμένου να καλύψουν το διδακτικό τους ωράριο. Ιδίως η δήλωση του
Υπουργού, ότι θα καταβληθούν προσπάθειες ώστε οι εκπαιδευτικοί να μην υπηρετούν
και σε 4ο σχολείο, μόνο ως προκλητική μπορεί να χαρακτηριστεί.
Είναι προφανές ότι το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ
απορρίπτει στο σύνολό του το πόρισμα της Επιτροπής Λιάκου. Πρόκειται για ένα πόνημα, που στόχο
έχει τη στήριξη των επιλογών της κυβερνητικής πολιτικής. Είναι βέβαιο ότι η
Επιτροπή Λιάκου εκτέλεσε διατεταγμένη υπηρεσία. Έδωσε με τη λειτουργία της, το
πρόσχημα που απεγνωσμένα αναζητά ο Υπουργός Παιδείας, προκειμένου να προχωρήσει
στην υλοποίηση ενός φτηνού σχολείου, το οποίο θα παρέχει με το μικρότερο δυνατό
κόστος κάποιες βασικές γνώσεις και δεξιότητες. Επιδίωξή μας είναι η λειτουργία ενός
ενιαίου δωδεκάχρονου υποχρεωτικού σχολείου, το οποίο θα προσφέρει ολοκληρωμένη
γνώση και θα δίνει τα απαραίτητα εφόδια σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές.
Το
Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους σε παράσταση διαμαρτυρίας την Τρίτη 28/6
στις 11.30 στο Δήμο Ζακύνθου, και αμέσως μετά στην έδρα της Αντιπεριφέρειας και
στο γραφείο του Βουλευτή Ζακύνθου με τα εξής αιτήματα:
·
άμεση
ανάκληση της απόφασης του Υπουργείου που σφαγιάζει τα μορφωτικά δικαιώματα των
μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων.
·
Εδώ
και τώρα άμεση κάλυψη όλων των κενών ώστε την 1η Σεπτέμβρη όλα τα
σχολεία να λειτουργήσουν πλήρως στελεχωμένα
·
Καμία
απόλυση συμβασιούχου-εδώ και τώρα άμεση μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων στην
εκπαίδευση
Το Δ.Σ.