ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ |
Ζάκυνθος 07/3/2023 |
||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ (Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.) |
Αρ. Πρωτ.: 25 |
||
Πληροφορίες |
: |
Προβής Φώτης |
ΠΡΟΣ: Σχολεία Β΄θμιας Εκπ/σης |
: |
6978936176 |
Κοιν: ΜΜΕ |
|
Site |
: |
||
e-mail |
: |
elmezante@yahoo.gr |
ΘΕΜΑ: «Κλιμακώνουμε
τον αγώνα ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών!»
Δυναμώνουμε την πάλη για αυξήσεις στους
μισθούς μας, μονιμοποίηση
των αναπληρωτών, υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Στις απειλές του ΥΠΑΙΘ
απαντάμε με ενότητα και αποφασιστικότητα! Θα νικήσουμε!
Στις 15 του Φλεβάρη οι εκπαιδευτικοί
έδωσαν ένα από τα καλύτερα μαθήματα. Δίδαξαν αξιοπρέπεια και περηφάνια, έδειξαν
πως η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ δεν έχουν τη συγκατάθεσή τους στα
σχέδια της κατηγοριοποίησης των σχολείων και του αντιδραστικού ελέγχου των
εκπαιδευτικών.
Στις 15 Φλεβάρη, οι εκπαιδευτικοί έπιασαν
το νήμα του αγώνα από τους συναδέλφους τους στην Ουγγαρία, τη Γαλλία, την
Αγγλία και την Πορτογαλία και αλλού, ένα ανθρώπινο ποτάμι που καμία κυβέρνηση,
καμία πολιτική δύναμη δεν μπορεί να αγνοήσει. Ένα ποτάμι με χιλιάδες απεργούς
εκπαιδευτικούς που ενώθηκε με τους αγωνιζόμενους καλλιτέχνες, με τους μαθητές
μας και τους γονείς τους, με τα εργατικά σωματεία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα,
με τις Ενώσεις Γονέων και την ΑΣΓΜΕ που μας έδωσαν κουράγιο και δύναμη με την
παρουσία τους.
Στις 15 του Φλεβάρη είχαμε μια από τις
μεγαλύτερες απεργίες των τελευταίων ετών στον κλάδο και μαζικά συλλαλητήρια σε
πάνω από 45 πόλεις όλης της χώρας. Ο παλμός, η μαζικότητα και η δυναμική των
συγκεντρώσεων αλλά και η συμπόρευση με πλατιά τμήματα των εργαζομένων άλλων
κλάδων που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, δημιουργούν όρους αποφασιστικής
σύγκρουσης με την διαχρονική πολιτική της απαξίωσης της εκπαίδευσης.
Η άθλια προσπάθεια της κυβέρνησης της Ν.Δ.
και της Κεραμέως, να ταυτίσει τις πρωτοφανείς κινητοποιήσεις με
«συνδικαλιστικές μειοψηφίες», φανερώνει τον φόβο που άρχισε ξανά να φωλιάζει
στο ΥΠΑΙΘ! Η μεγαλύτερη κατάκτηση του αγώνα μας είναι ότι η πλειοψηφία του
κλάδου αλλά και των γονιών δεν αποδέχεται τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια
διαχωρισμού και κατηγοριοποίησης των σχολείων μας.
Η παράσταση που επιχειρεί να στήσει η
κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας όλες αυτές τις μέρες, για να εξαπατήσει την
κοινωνία και ειδικά τους γονείς των μαθητών μας είναι και κακόγουστη και
αποτυχημένη.
Προσπαθούν να μας πείσουν ότι αν ξαναφέρουν μέσα στις σχολικές τάξεις τις
γραφικές φιγούρες των επιθεωρητών του προηγούμενου αιώνα, αν στήσουν πολλές
ηλεκτρονικές πλατφόρμες για να ανεβάζουμε τα προσόντα μας, αν μας βάλουν να
συμπληρώνουμε πολλά κουτάκια και ανούσιες φόρμες, αν μετατρέψουν τους
διευθυντές των σχολείων μας σε μπαμπούλες και αν καταργήσουν τους Συλλόγους
Διδασκόντων, θα αναβαθμίσουν το σχολείο και την ποιότητα της εκπαίδευσης.
Την ίδια στιγμή, με εγκυκλίους «φασόν»
προσπαθούν να φοβίσουν, να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν
στην απεργία – αποχή και στις στάσεις εργασίας των ΔΟΕ – ΟΛΜΕ! Αμφισβητείται
ευθέως το δικαίωμα σε μια νόμιμη προκηρυγμένη μορφή πάλης! Αφού λοιπόν δεν
έπιασαν οι κολακείες και τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» του ΥΠΑΙΘ περί μη
τιμωρητικής αξιολόγησης και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών (sic), σειρά πήραν οι απειλές.
Διαβεβαιώνουμε την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ
ότι θα συνεχίζουν να παίρνουν την ίδια απάντηση: οι εκπαιδευτικοί δεν βάζουν
πλάτη για να κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία, για να γίνει η παιδεία εμπόρευμα και
οι μαθητές πελάτες! Με αποφασιστικότητα και ενότητα συμμετέχουμε όλοι στην
απεργία – αποχή που έχουν κηρύξει οι ΔΟΕ – ΟΛΜΕ, υλοποιούμε όλα τα βήματα που
αποφασίσαμε από κοινού.
Οι εκπαιδευτικοί κοιτάμε στα μάτια τους
μαθητές μας, τα παιδιά μας
όπως τα λέμε και αντιστεκόμαστε:
ü Στο «αποκεντρωμένο»
και κατηγοριοποιημένο σχολείο, με διαφορετική υλικοτεχνική υποδομή, εκπαιδευτικό
προσωπικό, ακόμα και πρόγραμμα σπουδών.
ü Στο «αυτόνομο»
σχολείο, δηλαδή το εξαρτημένο σχολείο από την τσέπη των γονιών, έρμαιο των
χορηγών και της επιχειρηματικής δράσης.
ü Στο σχολείο που θα
δίνει τη γνώση με το σταγονόμετρο, σχολείο των εφήμερων και αναλώσιμων
δεξιοτήτων, της σύγχρονης ημιμάθειας, της έξωσης του πολιτισμού και της
καλλιτεχνικής δημιουργίας από το πρόγραμμά του.
ü Στο σχολείο της
ακόμα βαθύτερης ταξικής κατηγοριοποίησης και της πρόωρης επαγγελματικής
επιλογής.
ü Στο σχολείο που ο εκπαιδευτικός
θα είναι με σκυμμένο το κεφάλι και κλειστό το στόμα, που ο Σύλλογος Διδασκόντων
θα είναι πλήρως απαξιωμένος και χωρίς ρόλο.
Με αυτό το σχέδιο είναι που συγκρουόμαστε
εδώ και 41 χρόνια, με όλες τις κυβερνήσεις και τους υπουργούς όλων των αποχρώσεων
και είμαστε πολύ περήφανοι που τους έχουμε βάλει τόσα πολλά εμπόδια.
Θα το ξαναπούμε ακόμα πιο δυνατά. Οι εκπαιδευτικοί μπαίνουμε
απέναντι στα σχέδια της κατηγοριοποίησης και της απαξίωσης των εκπαιδευτικών, που
είναι ο πραγματικός στόχος της «αξιολόγησης». Δεν αντιδρούμε επειδή δε θέλουμε
να «ξεβολευτούμε», όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια, αλλά γιατί θέλουμε να
προστατεύσουμε το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα
εργασιακά των εκπαιδευτικών.
Η απεργία στις 15 του Φλεβάρη ήταν η αρχή.
Τώρα είναι η ώρα να δυναμώσουμε,
να κλιμακώσουμε τον αγώνας μας!
ü Τώρα είναι η ώρα να
πιστέψουμε ακόμα περισσότερο στις δικές μας δυνάμεις μας, στη δύναμη του αγώνας
μας, του αγώνα που δίνεται στο σήμερα και όχι με την αναμονή κάποιων μαγικών λύσεων,
από τα πάνω και με κυβερνητικούς μεσσίες, γιατί τέτοιοι δεν υπάρχουν και αυτό
το καταλάβαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια, με τις κυβερνήσεις να αλλάζουν αλλά το
σχολείο και η ζωή μας να χειροτερεύουν.
ü Τώρα χρειάζεται να παραμείνουμε
ενωμένοι μέσα στα σχολεία μας, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας και να
υλοποιήσουμε ενιαία τα αγωνιστικά βήματα που αποφασίζουμε, την απεργία – αποχή
και τις στάσεις εργασίας, τα νέα απεργιακά βήματα που θα αποφασίσουμε. Μαζικά
να δηλωθεί η απεργία – αποχή, να μην εγγραφεί κανείς/μία στο Ψηφιακό Μητρώο, να
μην προχωρήσει κανείς/μία σε συναντήσεις με του Συμβούλους Εκπαίδευσης, να
προχωρήσουμε σε στάσεις εργασίας για να μην μπει κανένας αξιολογητής στις
τάξεις μας.
ü Και σε αυτόν τον
αγώνα μπορούμε να είμαστε και πάλι νικητές, φτάνει πάνω από όλα να συνεχίσουμε
ενιαία ως κλάδος, να μη ζήσουμε ξανά πισωγυρίσματα, να μη βρεθεί κανείς να μας
τραβήξει το χαλί κάτω από τα πόδια, αλλά να πάμε τον αγώνα μέχρι τέλος σε ΔΟΕ
και ΟΛΜΕ, ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, και εδώ θα κριθούμε όλοι!
Τις
επόμενες μέρες προχωράμε αποφαστικά στα επόμενα αγωνιστικά βήματα, κλιμακώνουμε
τον αγώνα.
1.
Συνεχίζουμε
υπογράφοντας όλοι – ες την απεργία-αποχή από τις διαδικασίες που προβλέπονται
από τον νόμο 4823/21 και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023
και αφορούν όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση
(συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση
έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).
2.
Σε
περίπτωση που αξιολογητής προσπαθήσει να υλοποιήσει διαδικασίες που προβλέπονται
στην ατομική αξιολόγηση σε σχέση με την ζωντανή παρακολούθηση του μαθήματος, συμμετέχουμε
στις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει ΔΟΕ – ΟΛΜΕ, προχωράμε σε συλλογικές
κινητοποιήσεις των σωματείων μας
3.
Πραγματοποίηση
ενημερωτικών συναντήσεων με τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς στις περιοχές που
τοποθετούνται Σχολικοί Σύμβουλοι και ξεκινάει η διαδικασία της ατομικής
αξιολόγησης.
4.
Αξιοποιούμε
την επιστολή προς τους γονείς των μαθητών μας και αναδεικνύουμε το θέμα με κάθε
πρόσφορο μέσο.
5.
Κλιμακώνουμε
παράλληλα τον αγώνα με νέα απεργιακή κινητοποίηση (σε συνεννόηση με την ΔΟΕ και
την ΠΟΣΕΕΠΕΑ).
6.
Προχωράμε
σε διάφορες μορφές ενημέρωσης με τοπικές δράσεις, συναυλίες, εκδηλώσεις κ.α.
7.
Υιοθετούμε
την πρόταση που έχει κατατεθεί για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας
(δίνεται σε ξεχωριστό κείμενο) και απαιτούμε από τα Δ.Σ. ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να
προχωρήσουν στην έναρξη συλλογικών διαπραγματεύσεων και κινητοποιήσεων για την
υπογραφή της.
Όλοι στον αγώνα και
τις κινητοποιήσεις, όλοι στις νέες Γενικές Συνελεύσεις,
όλοι στην απεργία – απόχη