ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ |
Ζάκυνθος, 25/4/2024 |
||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ (Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.) |
Αρ. Πρωτ.: 49 |
||
Πληροφορίες |
: |
Προβής Φώτης |
ΠΡΟΣ: Σχολεία, ΔΔΕ |
: |
6978936176 |
Κοιν: ΜΜΕ |
|
Site |
: |
||
e-mail |
: |
elmezante@yahoo.gr |
ΘΕΜΑ: «Για την μετακίνηση συναδέλφου από τη Γενική στην Ειδική
Αγωγή»
Για άλλη μια χρονιά γινόμαστε μάρτυρες της μετακίνησης
συναδέλφου από τη Γενική Αγωγή στην Ειδική Αγωγή, κυριολεκτικά πριν
το τέλος του σχολικού έτους, προκειμένου να μπουν βαθμοί και να διεξαχθούν οι
εξετάσεις με Τράπεζα Θεμάτων!
Πιο συγκεκριμένα,
το ΠΥΣΔΕ Ζακύνθου υποχρέωσε συνάδελφο να αλλάξει τη συμπλήρωση ωραρίου του να
μεταβεί από το ΕΠΑΛ Ζακύνθου στο ΕΝΕΕΓΥΛ για να διδάξει το μάθημα της
ειδικότητάς του για …2 εβδομάδες, μία πριν τις διακοπές του Πάσχα και μία
μετά! Το επιχείρημα της ΔΔΕ Ζακύνθου, η
οποία εν γένει επαίρεται για την άριστη επάνδρωση των σχολείων, ήταν ότι «τα
παιδιά πρέπει να διδαχτούν το μάθημα κάποιες ώρες για να πάρουν βαθμούς και να
εξεταστούν στην Τράπεζα Θεμάτων».
Πέραν του βάσιμου ερωτήματος εάν κάτι τέτοιο είναι
νόμιμο,
αφού συνάδελφος Γενικής Αγωγής (έστω και διαθέτοντας προσόντα Ειδικής Αγωγής)
καλείται να διδάξει σε σχολείο Ειδικής Αγωγής, μια και καταστρατηγούνται οι πίνακες
των αναπληρωτών, ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι δεν είναι η πρώτη χρονιά που
συμβαίνει κάτι τέτοιο. Και πέρυσι η ΔΔΕ και
το Υπουργείο άφησαν το ΕΝΕΕΓΥΛ χωρίς εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής για το μάθημα
της ξένης γλώσσας. Για αυτό και πάλι τελευταία στιγμή υποχρέωσε συναδέλφισσα να
διδάξει στο συγκεκριμένο σχολείο για λίγες ώρες το αντικείμενο, μόνο και μόνο
για να βάλει βαθμούς και να εξετάσει τα παιδιά στην Τράπεζα Θεμάτων!
Η λαλίστατη, κατά
τα άλλα, ΔΔΕ η οποία είναι το πρώτο βιολί σε Συμπόσια χορηγών που προωθούν την
είσοδο ιδιωτών στην εκπαίδευση, σε δηλώσεις καθησυχασμού των γονέων και σε κορώνες
περί αριστείας, Προτύπων και Πειραματικών σχολείων, δεν έχει βγάλει μία (1)
ανακοίνωση στον Τύπο για να αναδείξει το θέμα των κενών στα σχολεία εξαιτίας
των οποίων χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες. Την ίδια ώρα βέβαια, ΔΔΕ και
ΥΠΑΙΘ, όποτε οι μαθητές κινητοποιούνται για τα αιτήματά τους, «παθαίνουν
αλλεργία» και πιπιλίζουν την χαλασμένη καραμέλα περί διδακτικών ωρών που
χάνονται και άλλες τέτοιες γραφικότητες παροιμιώδους γελοιότητας.
Είναι η καλύτερη
απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και
μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα μαθήματα από την αρχή του
σχολικού έτους.
Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι ακολουθεί πιστά την
κατεύθυνση του Υπουργείου για κατηγοριοποίηση των σχολείων (= «αξιολόγηση»):
Από τη μία σχολεία για λίγους, που θα είναι στελεχωμένα και θα διδάσκονται τα
γνωστικά αντικείμενα σε ανώτερο επίπεδο και από την άλλη τα σχολεία των πολλών
τα οποία θα είναι υποστελεχωμένα και όπου θα διδάσκονται οι μαθητές τα μαθήματα
κυριολεκτικά στο «παρά πέντε», χωρίς ουσιαστικά να αποκομίζουν τίποτα.
Απαιτούμε:
- Η ΔΔΕ να δημοσιεύει με την έναρξη και έως
τη λήξη του σχολικού έτους στον τοπικό Τύπο κάθε εβδομάδα τα κενά εκπαιδευτικών
στο κάθε σχολείο και το σύνολο των χαμένων ωρών που προκύπτουν εξαιτίας της
μη έγκαιρης πρόσληψης αναπληρωτών από το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση,
προκειμένου η τοπική κοινωνία να αποκτήσει επιτέλους πραγματική εικόνα της
κατάστασης στη Ζάκυνθο
- Άμεση μονιμοποίηση των αναπληρωτών που
έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση
- Κάλυψη όλων των κενών στην αρχή του
Σεπτέμβρη σε μία φάση προσλήψεων αναπληρωτών
Το Δ.Σ.