Ζάκυνθος 03/02/2025 |
|||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΖΑΚΥΝΘΟΥ (Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.) |
Αρ.
Πρωτ.:24 |
||
Πληροφορίες |
: |
Προβής
Φώτης |
ΠΡΟΣ:
Σχολεία Β’ θμιας Εκπ/σης |
: |
6978936176 |
Κοιν:
ΜΜΕ |
|
Site |
: |
||
e-mail |
: |
ΘΕΜΑ: «Για τις μεθοδεύσεις
της ΔΔΕ Ζακύνθου για το χαρακτηρισμό σχολείων ως Πειραματικών»
Είναι
γνωστό ότι η Κυβέρνηση έχει εξαγγείλει και προωθεί τον αντιδραστικό θεσμό της
πολυτυπίας των σχολείων. Ουσιαστικά, πρόκειται για τη
δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, για κατηγοριοποίησή τους, διαχωρίζοντας τους μαθητές με
βάση τις κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο και την οικονομική τους κατάσταση.
Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με το διακηρυγμένο στόχο του
ΥΠΑΙΘΑ για 1 Πειραματικό/Πρότυπο σε κάθε νομό, χαρακτηρίζονται σωρηδόν σχολεία
μεταξύ άλλων και ως Πειραματικά, με το ΥΠΑΙΘΑ και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
να αδιαφορούν για την αντιεπιστημονικότητα των σχεδιασμών τους και για τα σοβαρά
προβλήματα που θα επιφέρουν στην εκπαιδευτική πραγματικότητα και τη ζωή
χιλιάδων μαθητών!
Πιο συγκεκριμένα με την ίδρυση Πειραματικού Σχολείου:
·
Οδηγούνται σε κατηγοριοποίηση οι μαθητές ανάλογα με την οικονομική επιφάνεια των
οικογενειών τους, αφού το κόστος μεταφοράς τους στο Πειραματικό επιβαρύνει τους
ίδιους. Συνεπώς στα Πειραματικά δεν μπορούν να φοιτήσουν όλοι οι μαθητές,
ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης
·
Κλείνει το σχολείο της γειτονιάς (αφού έχει χαρακτηριστεί Πειραματικό) και οι μαθητές της
περιοχής, εξαναγκάζονται σε μετακίνηση, αφού η επιλογή των μαθητών στα
Πειραματικά γίνεται με κλήρωση, γεγονός που διαλύει τον οικογενειακό
προγραμματισμό.
· Σε νομούς που δεν υπάρχει Παιδαγωγικό Τμήμα Πανεπιστημίου (πχ
Ζάκυνθος), η ίδρυση Πειραματικού Σχολείου στερείται οποιασδήποτε επιστημονικής
βάσης. Η λειτουργία τέτοιων σχολείων έχει πραγματική ουσία σε περιοχές με μεγάλο
αριθμό μαθητών, με μεγάλο βαθμό πολιτισμικής, γνωστικής και κοινωνικής
ανομοιογένειας μεταξύ τους, ώστε να μπορεί το οικείο Παιδαγωγικό Τμήμα να
πραγματοποιήσει ουσιαστική και σοβαρή μελέτη.
Συμπερασματικά, η
ίδρυση Πειραματικού Σχολείου στη Ζάκυνθο, όχι απλώς θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη
κατηγοριοποίηση και μάλιστα με…τη βούλα, αλλά θα προκαλέσει εκρηκτικά
προβλήματα στη στέγαση των υπολοίπων μαθητών στα όμορα σχολεία, επιτείνοντας
ακόμη περισσότερο τις ανισότητες.
Κατά
παρόμοιο τρόπο με την κυβέρνηση, η ΔΔΕ Ζακύνθου στα κρυφά
προσπαθεί να προωθήσει τον χαρακτηρισμό του 1ου Γυμνασίου και 1ου
ΓΕΛ ως Πειραματικών. Πιο συγκεκριμένα,
με το υπ’ αρ. 2982/16-12-2024 έγγραφό της (το οποίο έχει στη διάθεσή του το ΔΣ
της ΕΛΜΕ Ζακύνθου) ζητά από το ΥΠΑΙΘΑ το χαρακτηρισμό των εν λόγω σχολείων ως
Πειραματικών.
Η
υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού με βάση και την
προηγούμενη ανάλυση θα έχει τα εξής αποτελέσματα στη Ζάκυνθο:
· Πρακτικά η πόλη μένει χωρίς Λύκειο
και όλοι οι μαθητές της περιοχής του 1ου ΓΕΛ που δε θα κληρωθούν, θα
υποχρεωθούν να εγγραφούν στο 2ο ΓΕΛ ή ακόμα και στο ΓΕΛ Κατασταρίου!
· Το ίδιο θα ισχύσει και για τους
μαθητές της περιοχής του 1ου Γυμνασίου οι
οποίοι μάλιστα θα υποχρεωθούν να φοιτήσουν στο 2ο και 3ο
Γυμνάσιο σε αίθουσες-κλουβιά, παστωμένοι σε 27άρια τμήματα, ενώ δεν είναι απίθανο
ο αριθμός αυτός να είναι μεγαλύτερος.
· Οι
μαθητές με τις υψηλότερες επιδόσεις θα επιδιώξουν να φοιτήσουν στο Πειραματικό
Γυμνάσιο και ΓΕΛ (πρώην 1ο Γυμνάσιο και 1ο ΓΕΛ) με
αποτέλεσμα να πέσει το επίπεδο σπουδών σε όλα τα υπόλοιπα Γυμνάσια και ΓΕΛ του
νησιού. Για παράδειγμα, τα ΓΕΛ Κατασταρίου και Βολιμών δε θα μπορέσουν να
συγκροτήσουν θετική κατεύθυνση στη Β και υγείας Γ Λυκείου, καθώς οι περισσότεροι
μαθητές τους αυτών των κατευθύνσεων θα ζητήσουν να εισαχθούν στο Πειραματικό.
Αλλά και όσοι μαθητές αυτών των κατευθύνσεων απομείνουν σε αυτά τα δύο σχολεία
θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν σε άλλο, αφού το ΥΠΑΙΘΑ κάθε χρόνο «κόβει»
εκατοντάδες τμήματα ακόμα και ολιγομελή. Να
λοιπόν με ποιον τρόπο υλοποιείται η άρρητη αλλά σαφώς σχεδιασμένη βούληση της
κυβέρνησης να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία, να ποιος οδηγεί σε εκπαιδευτική
υποβάθμιση ολόκληρες περιοχές.
Το
ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου στις 24-12-2024 ζήτησε έγγραφη ενημέρωση από τη ΔΔΕ
για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί αναφορικά με το χαρακτηρισμό των δύο
σχολείων ως Πειραματικών. Η Υπηρεσία αρνήθηκε να ξεκαθαρίσει τις ενέργειές της
και σε ένα ρεσιτάλ υποκρισίας απέστειλε έγγραφο στο ΥΠΑΙΘΑ με το οποίο…ζητά από
αυτό να ενημερώσει την ΕΛΜΕ Ζακύνθου για το θέμα! Με λίγα λόγια η ΔΔΕ Ζακύνθου
που αιτήθηκε την μετατροπή των δύο σχολείων σε Πειραματικά κοροϊδεύει κατάμουτρα
το σωματείο, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές!
Στην
εμμονική προσπάθειά της η ΔΔΕ Ζακύνθου να προχωρήσει στην ίδρυση Πειραματικών,
σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ΔΣ της ΕΛΜΕΖ, προωθεί την Ίδρυση
Πειραματικού Σχολείου στο 2ο ΓΕΛ.
Είναι
λοιπόν σαφές ότι η ΔΔΕ όπως και οι υποστηρικτές των Πειραματικών και Πρότυπων
σχολείων, αυτού του αντιδραστικού θεσμού, μόνο στα κρυφά μπορούν να κινηθούν,
ακριβώς γιατί γνωρίζουν ότι οι οπισθοδρομικές και ελιτίστικες αντιλήψεις τους
που διαχωρίζουν μαθητές και σχολεία δεν είναι αποδεκτές από τη συντριπτική
πλειονότητα εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.
Καλούμε
τη ΔΔΕ Ζακύνθου να απαντήσει δημοσίως και χωρίς να κρύβεται στα
εξής δύο ερωτήματα: 1. Εάν αιτήθηκε στο ΥΠΑΙΘΑ το
χαρακτηρισμό του 1ου Γυμνασίου και του 1ου ΓΕΛ ως
Πειραματικών 2. Εάν προωθεί την ίδρυση Πειραματικού
ή Πρότυπου Σχολείου στο 2ο ΓΕΛ Οποιαδήποτε
άρνηση της ΔΔΕ να απαντήσει δημοσίως, ρητά και με σαφήνεια, θα εκληφθεί ως
παραδοχή εκ μέρους της ότι έχει προβεί σε αυτές τις ενέργειες. Το
εκπαιδευτικό κίνημα, οι γονείς και οι μαθητές δε θα επιτρέψουν παιχνίδια στην
πλάτη τους από τους υπέρμαχους αντιδραστικών ιδεών περί διαχωρισμού μαθητών σε
ανώτερους και κατώτερους. |
Το ΔΣ