ΕΝΩΣΗ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ |
Ζάκυνθος 05/02/2023 |
||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΖΑΚΥΝΘΟΥ (Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.) |
Αρ.
Πρωτ.: 07 |
||
Πληροφορίες |
: |
Προβής
Φώτης |
ΠΡΟΣ:
Σχολεία Β΄θμιαςΕκπ/σης |
: |
6978936176 |
Κοιν:
ΜΜΕ |
|
Site |
: |
||
e-mail |
: |
elmezante@yahoo.gr |
ΘΕΜΑ: «Η Τηλεκπαίδευση κρύβει
τις ελλείψεις στην εκπαίδευση»
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Για άλλη μια φορά μαθητές, γονείς και
εκπαιδευτικοί γινόμαστε μάρτυρες της διαχρονικής αδιαφορίας του κεντρικού
κράτους και της τοπικής διοίκησης να διασφαλίσουν τις συνθήκες φοίτησης των
μαθητών. Με το πρώτο ψιλό χιόνι, με την παραμικρή κακοκαιρία, η άφαντη από τα
σοβαρά προβλήματα και ικανή μόνο για επικοινωνιακές παράτες πολιτική ηγεσία του
ΥΠΑΙΘ επιστρατεύει την τηλεκπαίδευση. Αντί η κυβέρνηση να διασφαλίσει τη
λειτουργία των σχολείων με κάθε τρόπο, τα κλείνει και μάλιστα πετάει το μπαλάκι
του πώς θα διεξαχθεί το μάθημα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Οι εκπαιδευτικοί σταθήκαμε στο ύψος
των περιστάσεων σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας ενισχύοντας με όλους τους
τρόπους τους μαθητές μας. Μολονότι είχαμε προβλέψει και είχαμε πολλές φορές
τονίσει δημοσίως τα τεράστια ψυχοκοινωνικά και γνωστικά προβλήματα που θα
προκαλούνταν στους μαθητές μας από τη μακροχρόνια διακοπή της δια ζώσης
διδασκαλίας, λόγω της συνειδητής επιλογής του ΥΠΑΙΘ να κλείσει τα σχολεία για
σχεδόν δύο χρόνια, (αντί να λάβει άλλα, πιο ορθά και ουσιαστικά παιδαγωγικά
μέτρα που θα διασφάλιζαν τη δια ζώσης εκπαίδευση, όπως μείωση αριθμού μαθητών
ανά τμήμα, πρόσληψη εκπαιδευτικών, άνοιγμα σχολείων που είχαν κλείσει τα
προηγούμενα χρόνια κλπ) και τον εκρηκτικό συνδυασμό τους με τα σοβαρά οικογενειακά
προβλήματα των μαθητών μας και των οικογενειών τους (ανεργία, αδιαφορία του
κράτους για τον αναγκαίο εξοπλισμό κ.τ.ο.), δεν αμφιταλαντευτήκαμε ούτε στιγμή:
με δικά μας έξοδα και χωρίς καμία ουσιαστική βοήθεια από το ΥΠΑΙΘ, σταθήκαμε
δίπλα στους μαθητές μας.
Φαίνεται ωστόσο ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και οι κατά τόπους υπηρεσιακοί της εκπρόσωποι θεωρούν ότι η τηλεκπαίδευση είναι το φάρμακο «δια πάσαν νόσον» και επιχειρούν μέσω αυτής να κρύψουν την επιλογή τους να μη χρηματοδοτούν την εκπαίδευση. Είναι πραγματικά απαράδεκτο, όταν χώρες της βόρειας Ευρώπης με πολύ πιο βαρείς χειμώνες δε διανοούνται να κλείσουν τα σχολεία, ακόμα και στη Ζάκυνθο να συζητείται το κλείσιμό τους, επειδή κράτος και τοπική διοίκηση (Δήμος και Περιφέρεια) επιδεικνύουν διαχρονικά παντελή ανικανότητα και δε φροντίζουν για πετρέλαιο και συντήρηση των κτηρίων στα σχολεία, για αντιπλημμυρικά έργα, για συντήρηση του οδικού δικτύου.
Την ώρα που διεθνείς έρευνες
αποδεικνύουν ότι ο εγκλεισμός και η τηλεκπαίδευση στέρησε από τους μαθητές
σχεδόν το 35% των ψυχοκοινωνικών και γνωστικών τους δεξιοτήτων, ότι η επαφή
τους με τις οθόνες πρέπει να ελαχιστοποιηθεί, ότι η δια ζώσης εκπαίδευση είναι
αναντικατάστατη, κράτος και τοπική διοίκηση, με τα αντιεπιστημονικά-σκοταδιστικά
τους επιχειρήματα, που απώτερο στόχο έχουν να καλύψουν την απροθυμία τους να
αναλάβουν τις ευθύνες τους, βαφτίζουν την τηλεκπαίδευση σύγχρονη και ουσιαστική
παιδαγωγική μέθοδο.
Ξεκαθαρίζουμε τα εξής:
1. Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο το
κλείσιμο των σχολείων λόγω ανικανότητας του κράτους και της τοπικής διοίκησης
να καλύψουν τις ανάγκες σε θέρμανση καθ’ όλο το ωράριο λειτουργίας και άρνησης
των εν λόγω φορέων να προβούν σε ολοκληρωμένα αντιπλημμυρικά ή άλλα έργα που
διασφαλίζουν τη συγκοινωνία.
2. Κλειστό σχολείο σημαίνει κλειστό
σχολείο με ευθύνη του Κράτους και της Τοπικής Διοίκησης, όχι των εκπαιδευτικών.
3. Το σπίτι μας δεν είναι χώρος
εργασίας, πολύ περισσότερο όταν το Υπουργείο όχι μόνο μας ζητά να διαθέσουμε
τον δικό μας εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, γραφίδες, ρεύμα, χώρο, αίθουσα,
εξοπλισμό, πρόσβαση στο διαδίκτυο κ.α.), αλλά έχει φτάσει στο σημείο να δηλώνει
ότι δεν έχει καμία ευθύνη να αντικαταστήσει σε περίπτωση βλάβης!
4. Κανείς δεν μπορεί να ασκήσει δίωξη
ή να επιβάλει κυρώσεις, με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, αν ο/η εκπαιδευτικός
δηλώσει αδυναμία, εφόσον το κράτος δεν διασφαλίζει όλα τα παραπάνω.
5. Σε περίπτωση επικίνδυνων
φαινομένων, προέχει η ασφάλεια της οικογένειάς μας, η δική μας, των μαθητών
μας. Πέρσι στη χώρα μας είχαμε φαινόμενα που εκπαιδευτικοί τραυματίστηκαν στην
προσπάθειά τους να μεταβούν στο σχολείο
6. Ουδείς συνάδελφος/συναδέλφισσα,
ούτε καν υποδιευθυντής/υποδιευθύντρια, ή διευθυντής/διευθύντρια δεν υποχρεούται
σε καμία περίπτωση να ασχολείται και να διεκπεραιώνει υπηρεσιακά θέματα σε ημέρες
και ώρες εκτός ωραρίου εργασίας.
Απαιτούμε
- Εδώ και τώρα έκτακτη χρηματοδότηση σε όλα τα σχολεία για
πετρέλαιο θέρμανσης και συντήρηση
εγκαταστάσεων θέρμανσης
- Πλήρη και ολοκληρωμένα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, με αποκλειστική ευθύνη και χρηματοδότηση
του Κράτους.