|
ΕΝΩΣΗ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ |
Ζάκυνθος 08/12/205 |
||
|
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΖΑΚΥΝΘΟΥ (Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.) |
Αρ.
Πρωτ.: 07 |
||
|
Πληροφορίες |
: |
Προβής
Φώτης |
ΠΡΟΣ: Σχολεία Β/θμιας Εκπ/σης |
|
: |
6978936176 |
Κοιν: ΜΜΕ |
|
|
Site |
: |
||
|
e-mail |
: |
||
ΘΕΜΑ: «Για τα Ειδικά Μαθητικά Δελτία και την καταμέτρησή τους
από τους
εκπαιδευτικούς»
To Δ.Σ. της ΕΛΜΕΖ θεωρεί απαράδεκτη την πρωτοβουλία της ΔΔΕ Ζακύνθου για
αλλαγή στην καθημερινή καταμέτρηση των Ε.Μ.Δ. (Ειδικών Μαθητικών Δελτίων) του
ΚΤΕΛ η οποία αφορά τη μετακίνηση των μαθητών μας από και προς το σχολείο.
Πιο συγκεκριμένα, με έγγραφο που εστάλη από τη ΔΔΕ στα σχολεία, καλούνται
οι συνάδελφοι, αφού εκτυπώσουν τους κωδικούς QR των μαθητών της σχολικής μονάδας τους, να οδηγηθούν σε μια web εφαρμογή της οποίας ο σύνδεσμος θα προωθηθεί στα email των εκπαιδευτικών. Στη συνέχεια, θα πρέπει να παραχωρήσουν άδεια πρόσβασης
στην κάμερα του κινητού τους τηλεφώνου
και να σαρώνουν κάθε μέρα την πρώτη ώρα τον κωδικό QR κάθε μαθητή/μαθήτριας που έχει Ε.Μ.Δ.
Η διαδικασία αυτή, εκτός από διάτρητη νομικά είναι και πολλαπλά απαράδεκτη,
και καλούμε τους συναδέλφους να μην την αποδεχτούν! Καταρχάς, υπάρχει κίνδυνος
έκθεσης και διαρροής ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων μέσω της χρήσης της κάμερας του προσωπικού κινητού. Επίσης, θεωρούμε απαράδεκτο, μετά τον φόρτο
εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων που έχουν επωμιστεί οι εκπαιδευτικοί (επιστάτες,
καταχωρητές στοιχείων σε κάθε είδους πλατφόρμα, γραμματείς, ακόμα
και…τεχνικοί!), η Διοίκηση να απαιτεί να υποκαταστήσουμε τους υπαλλήλους του
αναδόχου ή της Περιφέρειας σε αυτό το καθήκον. Από τη μεταφορά των μαθητών,
μέσω του συστήματος των συμβάσεων-εργολαβιών, κερδίζει τεράστια ποσά ο εκάστοτε
ιδιωτικός φορέας που έχει αναλάβει αυτό το έργο. Είναι χαρακτηριστικό ότι από
φέτος, το κόστος μεταφοράς μαθητή κατά κεφαλή ανήλθε στα 2,5 ευρώ από 1,9 που
ήταν ως πέρυσι, με τα δρομολόγια να παραμένουν ελλιπή, με μεγάλες
καθυστερήσεις!
Αυτοί που αποκομίζουν παχυλά ποσά να προσλάβουν, λοιπόν, υπάλληλο
και όχι να φορτώνονται οι αρμοδιότητες και οι ευθύνες άλλων στους εκπαιδευτικούς
που καλούνται να επιβιώσουν με μισθούς πείνας των 800 και
900 ευρώ, που δεν απολαμβάνουν καμιάς στήριξης από ΥΠΑΙΘΑ-Περιφέρεια-Δήμο και
δέχονται λάσπη όταν διεκδικούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών τους. Και
τέλος, κύριοι της Διοίκησης… με τόσα εξωδιδακτικά καθήκοντα, δράσεις, πλέον και
σκαναρίσματα… μάθημα θα κάνουμε ποτέ;
Η παραπάνω τραγική κατάσταση, βέβαια, δεν είναι κάτι νέο. Είναι η πολιτική
που από τη μία κατευθύνει δισ. ευρώ από τους φόρους μας σε πολεμικούς
εξοπλισμούς και σε αρπακτικά τύπου ΟΠΕΚΕΠΕ και από την άλλη ανοίγει διάπλατα
την πόρτα στους ιδιώτες και στην εμπορευματοποίηση. Ειδικά στο ζήτημα των
μετακινήσεων, το υπάρχον σύστημα συμβάσεων και η παντελής έλλειψη υποδομών
μεταφοράς από το ίδιο το κράτος, σε όλες του τις βαθμίδες (Υπουργείο –
Περιφέρειες – Δήμοι), έχει μετατρέψει την ικανοποίηση του δικαιώματος των
μαθητών μας σε υπόθεση η οποία εξαρτάται από το κατά πόσο συμφέρει ή όχι την κάθε
ιδιωτική επιχείρηση να αναλάβει τα δρομολόγια.
Τεράστια ποσά δαπανώνται κάθε χρόνο για τις σχολικές
μεταφορές και πάλι όμως το πρόβλημα δε λύνεται.
Με αυτά τα χρήματα -τόσα χρόνια- θα μπορούσε να έχει εξασφαλιστεί από το
Κράτος στόλος σχολικών λεωφορείων, οδηγοί και κατάλληλα εκπαιδευμένοι συνοδοί,
ώστε να λυθεί δια παντός το ζήτημα των μεταφορών.
Για τους παραπάνω
λόγους απαιτούμε να ανακληθεί άμεσα η απαράδεκτη οδηγία, την οποία, άλλωστε,
έχουν ήδη απορρίψει με αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων πολλές σχολικές
μονάδες. Επίσης, διεκδικούμε:
- ανάληψη της πλήρους ευθύνης για τη μεταφορά
των μαθητών από το Κράτος. Δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για αποκλειστικά
δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους με
ιδιόκτητο στόλο λεωφορείων κατάλληλα διαμορφωμένων για τις ανάγκες των μαθητών,
με μόνιμους
εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς.
- προσλήψεις του
απαιτούμενου διοικητικού προσωπικού προκειμένου να διεκπεραιώνονται οι
διαδικασίες που άπτονται της μεταφοράς μαθητών και να ενημερώνονται οι γονείς,
χωρίς να αποσπώνται οι εκπαιδευτικοί από το παιδαγωγικό τους έργο.
- Ενίσχυση σε επίπεδο
υποδομών και οδοποιίας, πχ ασφαλείς διαβάσεις, σήμανση, πεζοδρόμια σε
κεντρικούς οδικούς άξονες, στάσεις λεωφορείων κλπ.
Το
ΔΣ
