Οι σελίδες του Ιστολογίου ανανεώνονται τακτικά μετά από κάθε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου

11 Δεκεμβρίου 2025

Καταγγελία της ΕΛΜΕ Ζακύνθου για την μετατροπή του 1ου σχολικού συγκροτήματος σε πειραματικό

 

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ

Ζάκυνθος 11/12/2025

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ (Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.)

Αρ. Πρωτ.:10

Πληροφορίες

:

Προβής Φώτης

ΠΡΟΣ: Σχολεία Β’ θμιας Εκπ/σης

Τηλέφωνο

:

 6978936176

Κοιν: MME

Site

:

http://elmez.blogspot.gr

e-mail

:

elmezante@yahoo.gr

 

ΘΕΜΑ: «Καταγγελία της ΕΛΜΕ Ζακύνθου για την μετατροπή του 1ου σχολικού συγκροτήματος σε πειραματικό» 

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου καταγγέλλει την απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ να μετατρέψει το 1ο σχολικό συγκρότημα (1ο Γυμνάσιο και 1ο ΓΕΛ) σε Πειραματικό, μετά από εισήγηση του διευθυντή ΔΔΕ Ζακύνθου.

Με μια απόφασή του μέσα στη νύχτα, το ΥΠΑΙΘΑ προκαλεί την απώλεια του μοναδικού ενιαίου σχολικού συγκροτήματος της πόλης οδηγώντας εκατοντάδες μαθητές να χάσουν το σχολείο της γειτονιάς τους, καθώς η εισαγωγή στα Πειραματικά γίνεται με κλήρωση. Έτσι, μαθητές της γειτονιάς που δε θα κληρωθούν, θα βρεθούν σε αναζήτηση σχολείου, χωρίς καμία μέριμνα.

Η ΕΛΜΕΖ είχε έγκαιρα αποκαλύψει τον σχεδιασμό της ΔΔΕ Ζακύνθου (τον οποίο αξιοποίησε το ΥΠΑΙΘΑ) καταγγέλλοντας τις υπόγειες προσπάθειες που γίνονταν από τοπικούς κυβερνητικούς παράγοντες και τη ΔΔΕ σε αγαστή συνεργασία με το Υπουργείο, ενάντια στα συμφέροντα μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών (βλ ανακοινώσεις 99/11-3-2021, 77/27-11-2023, 24/03 02-2025, 63/14-5-2025, 80/03-7-2025). Την ίδια άλλωστε σκοπιμότητα αποδεικνύεται ότι εξυπηρετούσε η ίδρυση ΛΤ στο Βανάτο, με μία απόφαση στερούμενη κάθε παιδαγωγικής λογικής και πέρα από κάθε εκπαιδευτικό σχεδιασμό.

Υπενθυμίζουμε ότι με την ίδρυση Πειραματικού σχολείου:

·  Κατηγοριοποιούνται οι μαθητές ανάλογα με το πορτοφόλι, η εμπειρία έχει αποδείξει ότι στα Πειραματικά Σχολεία φοιτούν τα παιδιά των ανώτερων κοινωνικών τάξεων, με αποτέλεσμα την όξυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Άλλωστε για τα πρότυπα και τα πειραματικά έχει ήδη φυτρώσει βιομηχανία φροντιστηρίων, γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν είναι σχολεία που απευθύνονται σε όλους.

·  Οι μαθητές με υψηλότερες επιδόσεις θα στραφούν στο Πειραματικό Γυμνάσιο και Λύκειο, με αποτέλεσμα να πέσει το επίπεδο σπουδών στα υπόλοιπα Γυμνάσια-Λύκεια του νησιού. Ολόκληρα σχολεία δε θα συγκροτούν τμήματα κατεύθυνσης ενώ όσοι μαθητές απομείνουν πιθανότατα θα μετακινηθούν σε άλλο σχολείο λόγω και της συνεχούς περικοπής τμημάτων από το Υπουργείο.

·  Κλείνει το 1ο συγκρότημα ως σχολείο της γειτονιάς και οι μαθητές της περιοχής εξαναγκάζονται σε μετακίνηση. Τα υπόλοιπα σχολεία θα κληθούν να απορροφήσουν μαθητές που δεν διεκδικούν καν ή δεν μπορούν να επιτύχουν την εισαγωγή τους στο Πειραματικό, γεγονός που θα προκαλέσει συμφόρηση στα υποβαθμισμένα σχολεία και θα διαλύσει τον οικογενειακό προγραμματισμό.

·  Η χρηματοδότηση του Πειραματικού διαφοροποιείται από των υπολοίπων σχολείων. Χρηματοδοτείται προνομιακά, όπως τα Ωνάσεια, από χορηγίες, δωρεές  και άλλες ιδιωτικές πηγές. Δηλαδή χορηγοί, εταιρείες, επιχειρηματικοί όμιλοι θα δρουν ανεξέλεγκτα στο σχολείο παρεμβαίνοντας στη μόρφωση των μαθητών μας! Είναι νωπές οι μνήμες από τη διημερίδα του Σεπτεμβρίου 2024 όπου κατατέθηκε ο σχεδιασμός των μεγαλοξενοδόχων να διεισδύσουν στα σχολεία της Ζακύνθου.

·  Στα σχολεία αυτά, οι εκπαιδευτικοί χάνουν την οργανική τους θέση.

·  Τέλος, όσον αφορά την «επιστημονικότητα» του όλου εγχειρήματος, στο νομό μας που δεν έχει Πανεπιστημιακό Παιδαγωγικό Τμήμα, η ίδρυση ειδικά Πειραματικού δεν έχει καμία σχέση με τα “σχολεία της επιστήμης” που επικαλούνται κάποιοι. Η λειτουργία τέτοιων σχολείων έχει ουσία σε περιοχές με μεγάλο αριθμό μαθητών, με υψηλό βαθμό ανομοιογένειας μεταξύ τους, ώστε το οικείο Παιδαγωγικό Τμήμα να διαθέτει επαρκές δείγμα για σοβαρή μελέτη.

Συμπερασματικά, η μετατροπή του 1ου συγκροτήματος σε Πειραματικό, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα αντιεκπαιδευτικά μέτρα (αξιολόγηση, εισαγωγή πολλαπλού βιβλίου κλπ) θα οδηγήσει σε αποκλεισμό οικονομικά αδύναμων από τη μόρφωση, σε ευκαιρίες για λίγους και υποβάθμιση για τους πολλούς. Η πολυτυπία και η ταξική διαφοροποίηση σχολείων και μαθητών, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και τις στοχεύσεις των επιχειρηματικών ομίλων, συνδέονται αφενός με το σχεδιασμό για σχολεία-μαγαζιά, μαθητές-πελάτες και γονείς που πληρώνουν όλο και περισσότερο για τη μόρφωση των παιδιών τους, και αφετέρου με την στρατηγική για ευέλικτο και αμόρφωτο εργαζόμενο που ζητούν σήμερα οι μεγάλες επιχειρήσεις.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου καταγγέλλει το ΥΠΑΙΘΑ και τη ΔΔΕ Ζακύνθου για αυτή τους την απόφαση και καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας μαζί με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Η ημερομηνία και η ώρα των δράσεων θα αποφασιστεί μετά από συζήτηση με τους συλλόγους διδασκόντων, την Ένωση Γονέων και τους συλλόγους γονέων.

Το ΔΣ

LinkWithin