ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ |
Ζάκυνθος, 06/8/2024 |
||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ (Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.) |
Αρ. Πρωτ.: 59 |
||
Πληροφορίες |
: |
Προβής Φώτης |
ΠΡΟΣ: Σχολεία, ΔΔΕ |
: |
6978936176 |
Κοιν: ΜΜΕ |
|
Site |
: |
||
e-mail |
: |
elmezante@yahoo.gr |
ΘΕΜΑ: «Δικαίωση για χιλιάδες νεοδιόριστους
εκπαιδευτικούς- Ηχηρό «χαστούκι» για Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ οι πρώτες αποφάσεις
του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών. Εδώ και τώρα να μονιμοποιηθούν όλοι οι
νεοδιόριστοι συνάδελφοι!»
Συναδέλφισσες-
συνάδελφοι,
με την
απόφασή του με αριθμό 1510/2024 το
Διοικητικό Εφετείο Αθηνών ακυρώνει την Φ.10.1/1752/6-4-2023 απόφαση της
Διευθύντριας της Δ.Π.Ε. Δυτικής Αττικής, που ανακάλεσε τις διαπιστωτικές
πράξεις μονιμοποίησης των συναδέλφων, οι οποίοι είχαν διοριστεί το 2020. Αντίστοιχες
αποφάσεις αναμένονται για τις υπόλοιπες περιπτώσεις, κατά τις οποίες
συντεταγμένα έγιναν προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια με ευθύνη της Δ.Ο.Ε.
Ουσιαστικά
δικαιώνονται άμεσα όλοι οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι του 2020 που είχαν προσφύγει
εναντίον της απόφασης μέσω των ΣΕΠΕ και της ΔΟΕ. Το σκεπτικό της εν λόγω απόφασης
είναι σαφές και ορίζει ότι όλοι/ες οι συνάδελφοι/σσες που συμπλήρωσαν τη διετή
δόκιμη υπηρεσία τους πρέπει να μονιμοποιηθούν αυτοδικαίως με βάση τα
προβλεπόμενα του άρθρου 40 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα.
Αιτιολογεί
μάλιστα ακόμα πιο συγκεκριμένα και δίνει απάντηση στις αυθαίρετες ανακλήσεις
των διαπιστωτικών πράξεων από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης (μέσα από τη σύνδεσή
τους με την αξιολόγηση των νεοδιόριστων), τονίζοντας ότι μέχρι τον Αύγουστο του
2022 που εκδόθηκαν, δεν είχε ολοκληρωθεί
το ρυθμιστικό περιεχόμενο υλοποίησης της εν λόγω διαδικασίας με βάση τον
ν.4823/2021. Η πρώτη Υπουργική Απόφαση με το απαιτούμενο ρυθμιστικό πλαίσιο
βγήκε τον Ιανουάριο του 2023 και η επόμενη τον Φεβρουάριο του ίδιου έτους (χωρίς
μάλιστα να εκκινεί σαφώς όλες τις φάσεις της λεγόμενης ατομικής αξιολόγησης),
κάτι που ανοίγει το δρόμο για την άμεση δικαίωση και των νεοδιόριστων του 2021.
Είναι
φανερό ότι αυτή η απόφαση επιβάλλει την άμεση μονιμοποίηση όλων των
νεοδιόριστων του 2020 και ανοίγει το δρόμο και για τους υπόλοιπους. Δικαιώνει
τους αγώνες που δίνει ο κλάδος για πάνω από τέσσερα χρόνια. Αποτελεί ταυτόχρονα
ένα ηχηρό «χαστούκι» στο ΥΠΑΙΘΑ και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που κρατούν
κυριολεκτικά σε «ομηρία» χιλιάδες συναδέλφους, που αξιοποιούν με εκβιαστικό
τρόπο το νομοθετικό πλαίσιο και συνδέουν τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων με
τις διαδικασίες της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης των σχολείων. Επιβεβαιώνεται η ορθή επιλογή να προχωρήσουμε συντεταγμένα,
στα πλαίσια του δύσκολου και σκληρού αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική
αξιολόγηση, να κινηθούμε όλοι μαζί και με όλα τα μέσα για την υπεράσπιση του
κλάδου και του δημόσιου σχολείου.
Η απόφαση
αυτή είναι ένα ακόμα όπλο στα χέρια μας, βάση της οποίας, έχοντας πλήρη
επίγνωση του δύσκολου δρόμου, θα συνεχίσουμε τον αγώνα με κάθε τρόπο και μέσο για
τη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων συναδέλφων του 2020, του 2021 και του
2022, που συμπληρώνουν κι αυτοί τη δοκιμαστική διετία τον Αύγουστο του 2024.
Η
κυβέρνηση της Ν.Δ. και το ΥΠΑΙΘΑ οφείλουν, άμεσα, να δώσουν πολιτική λύση στο
πρόβλημα που οι ίδιοι δημιούργησαν και να προχωρήσουν σε όλες τις απαραίτητες
ενέργειες, και νομοθετικά και σε επίπεδο διοικητικό μέσω των ΔΔΕ., προκειμένου
να εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις για όλους τους νεοδιόριστους.
Καλούμε
τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να είναι συσπειρωμένοι στα σωματεία μας.
Προχωράμε συντονισμένα στα εξής βήματα:
1. Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου
κοινοποιεί την απόφαση του δικαστηρίου στη ΔΔΕ Ζακύνθου και ζητά την άμεση
εφαρμογή της
2. Οι
νεοδιόριστοι του ’20 και του ’21 επικοινωνούμε με το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου (και
όσοι συνάδελφοι έχουν μετατεθεί με τις κατά τόπους ΕΛΜΕ που ανήκουν) και
δηλώνουμε συμμετοχή στη συλλογική αίτηση που θα κατατεθεί προς τη ΔΔΕ Ζακύνθου
(ή την αντίστοιχη ΔΔΕ της κάθε ΕΛΜΕ) και θα είναι διαφορετική για του ’20 και
του ’21 (τα στοιχεία που δίνουμε στο ΔΣ του σωματείου μας είναι: ονοματεπώνυμο,
πατρώνυμο, ΑΦΜ, ΔΥΟ, φωτοτυπία ταυτότητας).
3. Το ΔΣ της
ΕΛΜΕ Ζακύνθου καταθέτει την ενιαία αίτηση μονιμοποίησης προς τη ΔΔΕ (υπογεγραμμένη
από όλους τους συμμετέχοντες) και ταυτόχρονα οργανώνει παραστάσεις
διαμαρτυρίας.
4.
Επιλέγουμε τη συμμετοχή στις συλλογικές αιτήσεις μέσω της ΕΛΜΕ Ζακύνθου πρώτον
για να αναγκάσουμε τις ΔΔΕ να απαντήσουμε συνολικά, δεύτερον για να μπορούμε να
προχωρήσουμε σε συλλογικές προσφυγές σε περίπτωση αρνητικής απάντησης και
τρίτον γιατί ο αγώνας είναι συλλογικός και όχι ατομικός.
5. Η ίδια
διαδικασία με ξεχωριστή συλλογική αίτηση θα γίνει και για τους νεοδιόριστους
του ’22 αμέσως μετά.
6. Μπορούν
να αξιοποιηθούν όλα τα μέσα (συνδικαλιστικά και νομικά) στην εξέλιξη του αγώνα
μας και για τη δικαίωση όλων των συναδελφισσών/συναδέλφων την κατάλληλη στιγμή.
Συναδέλφισσες-
συνάδελφοι,
ο αγώνας
ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση σχολείων,
μαθητών και εκπαιδευτικών είναι αγώνας για την υπεράσπιση των μορφωτικών
δικαιωμάτων των μαθητών μας και της παιδαγωγικής μας υπόστασης. Το επόμενο διάστημα δυναμώνουμε την πάλη μας για όλα τα
ζητήματα που βασανίζουν τον κλάδο και τις λαϊκές οικογένειες που πασχίζουν να
μορφώσουν τα παιδιά τους απέναντι στην κυβέρνηση, που απεργάζεται ακόμα
μεγαλύτερους κόφτες στα δικαιώματά μας (συμπτύξεις/συγχωνεύσεις τμημάτων,
κουτσουρεμένους διορισμούς, ελαστική εργασία, πετσοκομμένους μισθούς κ.α.).
Τώρα είμαι η ώρα να δυναμώσει η οργάνωση του αγώνα, για να μπουν εμπόδια σε
κάθε αντιλαϊκό μέτρο, να φουντώσει η πάλη για την ικανοποίηση των σύγχρονων
αναγκών στη μόρφωση, στη δουλειά, στη ζωή!
Με οδηγό
τις συλλογικές μας αποφάσεις, με ενότητα και αλληλεγγύη θα βγούμε νικητές/τριες!
Καλούμε
την ΟΛΜΕ, να οργανώσει τον αγώνα των χιλιάδων νεοδιόριστων συναδέλφων
και με ευθύνη της, να αναλάβει οποιαδήποτε μαζική προσφυγή απέναντι στο
Υπουργείο και τις ΔΔΕ.
ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ
Το
Δ.Σ.