ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ |
Ζάκυνθος 02/10/2024 |
||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ (Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.) |
Αρ. Πρωτ.: 82 |
||
Πληροφορίες |
: |
Προβής Φώτης |
ΠΡΟΣ: Σχολεία Β΄θμιας Εκπ/σης |
: |
6978936176 |
Κοιν: ΜΜΕ |
|
Site |
: |
||
e-mail |
: |
ΘΕΜΑ: «Πλαίσιο και
πρόγραμμα δράσης της Ε.Λ.Μ.Ε. Ζακύνθου»
ü
Δυναμώνουμε τον
αγώνα για να μην περάσουν τα λουκέτα σε 100δες τμήματα, για πραγματικές
αυξήσεις στους μισθούς, για σύγχρονες σχολικές υποδομές!
ü
Δυναμώνουμε τον
αγώνα για την υπεράσπιση του παιδαγωγικού μας ρόλου, την αξιοπρεπή δουλειά, τη
μόρφωση των μαθητών
ü
Προετοιμάζουμε
απεργία στον Κλάδο μέσα στον Οκτώβρη!
Το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ χαιρετίζει τις μαζικές
κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, σε
δ/νσεις εκπαίδευσης, σε περιφερειακές δ/νσεις και στο Υπουργείο Παιδείας
απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση χτυπώντας τα
μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας αλλά και τα εργασιακά μας δικαιώματα. Αυτές οι κινητοποιήσεις έφεραν τα πρώτα
αποτελέσματα αναγκάζοντας την κυβέρνηση να πάρει πίσω εκατοντάδες συγχωνεύσεις!
Συνεχίζουμε το επόμενο διάστημα πιο δυναμικά, πιο μαζικά σε κοινό βηματισμό
με τους γονείς και τους υπόλοιπους εργαζόμενους.
Το Υπουργείο Παιδείας από το καλοκαίρι προχώρησε
στο μεγαλύτερο κύμα συγχωνεύσεων μετά την υπουργό της φωτοτυπίας – την κα Διαμαντοπούλου – επιχειρώντας να βάλει λουκέτο σε
εκατοντάδες τμήματα σχολείων, να περικόψει προσλήψεις. Βάζει τη μόρφωση των
μαθητών στο ζύγι του κόστους.
Οι επικοινωνιακές εξαγγελίες για το
«ψηφιακό σχολείο», οι «11 τομές» (τα κινητά στην τσάντα, ο κανονισμός
λειτουργίας, οι ψηφιακές πλατφόρμες, το πολλαπλό βιβλίο), όχι μόνο δεν
ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας,
αλλά στην ουσία προσπαθούν να κρύψουν τα εκρηκτικά προβλήματα που έχουν
συσσωρευθεί με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων στα σχολεία.
Δεν μπορεί να αποτελούν κανονικότητα:
· Τα χιλιάδες κενά, που, για να αντιμετωπιστούν, επιχειρούνται
εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων. Πάει πολύ η κυβέρνηση να πανηγυρίζει για το
ύψος των διορισμών, όταν αυτοί είναι λιγότεροι από το 50% των συνταξιοδοτήσεων
των τελευταίων χρόνων, όταν το 1/3 των εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι
αναπληρωτές.
· Οι καταργήσεις ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, που στερούν τα
μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και οδηγούν αυτούς και τις οικογένειές σε
απόγνωση! Γιατί συνιστούν πρόκληση και εμπαιγμό οι δήθεν εναλλακτικές
«επιλογές» όπως, η υποχρεωτική αλλαγή ειδικότητας, η μετακίνηση μαθητών από
νομό σε νομό (ακόμα και από νησί προς την ηπειρωτική χώρα) ή το να εξωθούνται προς
την ιδιωτική εκπαίδευση, ώστε να βρουν την ειδικότητα που επιθυμούν.
· Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που δεν μπορούν να βρουν στέγη,
γιατί ο πενιχρός μισθός που παίρνουν δεν τους φτάνει για να βγάλουν το μήνα.
Πώς μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του π.χ. ένας νεοδιόριστος
εκπαιδευτικός των 776ευρώ, όταν μόνο για το ενοίκιο θα πρέπει να καταβάλει πάνω
από τον μισό μισθό του; Οι εικόνες με εκπαιδευτικούς να κοιμούνται σε κάμπινγκ
ή αυτοκίνητα, γιατί δεν βρίσκουν σπίτι, μόνο ντροπή μπορούν να προκαλέσουν.
· Οι απαράδεκτες και επικίνδυνες σχολικές υποδομές, με τις
οποίες βρίσκονται αντιμέτωποι μαθητές και εκπαιδευτικοί. Σχολεία και περιοχές
που πλημμυρίζουν με τις πρώτες βροχές, επειδή με βάση τις κατευθύνσεις της Ε.Ε.
δεν θεωρούνται επιλέξιμα τα αντιπλημμυρικά έργα σε φτωχές-λαϊκές περιοχές. Σχολεία
ερείπια, χωρίς αντισεισμική θωράκιση και με υποδομές λειψές, αίθουσες σε
κοντέινερ με στοιβαγμένους μαθητές ακόμα και σε 28άρια τμήματα.
Η πολιτική της κυβέρνησης έχει μια
κατεύθυνση: την ακόμα μεγαλύτερη εμπορευματοποίηση
της παιδείας και τη μετακύλιση του κόστους της λειτουργίας του δημόσιου
σχολείου όλο και περισσότερο στις πλάτες των γονιών, λόγω της υποχρηματοδότησης
από το κράτος. Μέσω του εργαλείου της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών επιχειρεί
να επιταχύνει αυτή τη διαδικασία.
Τα βαρύγδουπα λόγια για την «αναβάθμιση
του εκπαιδευτικού έργου» και την «βελτίωση των σχολείων», ο «ψηφιακός
μετασχηματισμός», δεν είναι τίποτε άλλο παρά κούφιες εκφράσεις, που μόνο σκοπό
έχουν να κρύψουν την πραγματική κατάσταση που επικρατεί αλλά και τις βαθύτερες
στοχεύσεις. Θέλουν σχολείο κατηγοριοποιημένο, που θα αναζητά πόρους σε χορηγούς
και γονείς, που δεν θα προσφέρει ολοκληρωμένη γνώση, αλλά αποσπασματικές
εφήμερες δεξιότητες με βάση τις ανάγκες της αγοράς.
Το Υπουργείο Παιδείας, μη μπορώντας να
πείσει για την πολιτική του, καταφεύγει στη μόνη μέθοδο που ξέρει καλά: στον
αυταρχισμό και τις απειλές στους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς. Η απρόκλητη
επίθεση με ΜΑΤ και χημικά στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 4/9, οι
διώξεις, τα πειθαρχικά και οι απειλές σε αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς σε μια σειρά
ΔΙΔΕ αποτελούν κύριο συστατικό της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του.
Καμμιά ανοχή στην πολιτική των διώξεων
και τη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται ενάντια στην
κατηγοριοποίηση των σχολείων. Καμιά ανοχή
απέναντι στην πολιτική που τσακίζει τις ζωές μας και τα μορφωτικά δικαιώματα
των παιδιών μας!
Την ίδια ώρα το κράτος είναι επιτελικό
και αποτελεσματικό, όταν πρόκειται για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων,
και αναποτελεσματικό, όταν πρόκειται για τις ανάγκες των εργαζομένων.
Το ζήσαμε το τελευταίο διάστημα με:
· Τις πυρκαγιές να κατακαίνε τα δάση και τη λαϊκή περιουσία,
να αφήνουν πίσω νεκρούς και την ίδια στιγμή στη θέση τους να ξεπηδούν βιομηχανίες, μονάδες ΑΠΕ και
ξενοδοχειακά συγκροτήματα, αξιοποιώντας την «ευκαιρία» για κερδοφόρα
δραστηριότητα πάνω στα καμένα.
· Το να θεωρείται ρίσκο για τη ζωή το ταξίδι με ένα λαϊκό μέσο
μεταφοράς όπως το τρένο, γιατί καμιά κυβέρνηση τα τελευταία 30 χρόνια δεν
φρόντισε για την εγκατάσταση και τήρηση σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας, αφού
λογίζονται ως κόστος.
· Τους εργαζόμενους να δουλεύουν είτε 10ωρα είτε με ωράρια
λάστιχο, χωρίς συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας πολλές φορές και με μισθούς
πείνας.
· Την ακρίβεια και τον πληθωρισμό που καλπάζουν, αλλά και την
ενεργειακή φτώχεια στην οποία έχουν καταδικάσει τον λαό λόγω και του
χρηματιστηρίου ενέργειας.
· Το δημόσιο σύστημα υγείας να «νοσεί βαριά», με τους ασθενείς
να πεθαίνουν ακόμα και σε καρότσες αγροτικών ελλείψει ασθενοφόρων, και τους
υγειονομικούς να μετακινούνται υποχρεωτικά πότε εδώ και ποτέ εκεί, για να
μπαλώσουν τα μεγάλα κενά, την ίδια στιγμή που οι ιδιώτες επενδυτές στην υγεία
κάνουν πάρτι.
· Το να σύρονται οι λαοί στη δίνη και τον όλεθρο του πολέμου
για τους ανταγωνισμούς και τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.
Και αν ακόμα γλιτώσουν από τα πυρά, να ξενιτεύονται περνώντας από στεριά αλλά
και θάλασσα, που για πολλούς γίνεται υγρός τάφος.
Η καλπάζουσα ακρίβεια στα βασικά είδη,
τα χαμηλά εισοδήματα, οι πρόσθετες δυσκολίες της διαβίωσης για όλους τους
συναδέλφους μας μάς φέρνουν αντιμέτωπους με την ακραία φτώχεια. Την ίδια ώρα πακτωλός «ζεστού» χρήματος, φοροαπαλλαγές και
τα άλλα προνόμια δίνονται στους επιχειρηματικούς ομίλους (10 δις κέρδη τον
τελευταίο χρόνο, οι τέσσερις «συστημικές» τράπεζες καταγράφουν αύξηση κερδών
25%, στα 2,3 δις, οι ενεργειακοί όμιλοι, μόνο το πρώτο εξάμηνο του έτους, είχαν
κέρδη πάνω από 770 εκατομμύρια ευρώ, 7 δις για Νατοϊκούς εξοπλισμούς).
Αυτή είναι η βαρβαρότητα του συστήματος
που ζούμε!
Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας!
Οργανώνουμε την πάλη για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες
ανάγκες, για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, για να ζούμε με
αξιοπρέπεια.
Παλεύουμε για:
v Να καλυφθούν άμεσα με μόνιμες προσλήψεις όλα τα κενά σε
γενικό- ειδικό εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό (π.χ. καθαριότητα) στα σχολεία.
Μονιμοποίηση των αναπληρωτών.
v Δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Αυξήσεις 20% στους μισθούς
των εκπαιδευτικών. Επιστροφή 13ου και 14ου μισθού. Αφορολόγητο στα €12.000.
v Υπογραφή εδώ και τώρα Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
v 20 μαθητές ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις
και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, 10 στα
εργαστήρια. Όχι στο νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Να σταματήσουν τώρα
οι συγχωνεύσεις.
v Να ανοίξουν όλες οι ειδικότητες που επιθυμούν οι μαθητές στα
ΕΠΑΛ, με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και τις πιο σύγχρονες
προδιαγραφές σε τεχνολογικό εξοπλισμό και τις απαραίτητες συνθήκες υγιεινής και
ασφάλειας.
v Κάλυψη της στέγασης των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους
για όσους αναγκάζονται να νοικιάσουν εκτός μόνιμης κατοικίας, αξιοποίηση όλων
των διαθέσιμων υποδομών για τη στέγαση. Γενναία κρατική χρηματοδότηση, ώστε οι
δήμοι να μπορούν να υλοποιήσουν τη δυνατότητα παροχής δωρεάν σίτισης (π.χ. σε
στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες) και στέγασης σε όλους τους εκπαιδευτικούς.
50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ. 300€ επίδομα στέγασης.
v Γενναία κρατική χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, ώστε να
καλύπτονται όλες οι ανάγκες των σχολείων. Διαγραφή χρεών σε ρεύμα και ΔΕΚΟ.
Εξασφάλιση αφορολόγητου πετρελαίου και Φυσικού αερίου. Καμιά οικονομική
επιβάρυνση των γονιών για τη λειτουργία των σχολείων.
v Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα σχολικά είδη. Επιβολή πλαφόν
στις τιμές.
v Δωρεάν γεύμα και δεκατιανό σε όλα τα παιδιά. Εξασφάλιση της
δωρεάν μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο με ευθύνη των Περιφερειών από την
πρώτη μέρα των μαθημάτων.
v Σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Άμεσος ουσιαστικός και
ενδελεχής προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτηρίων. Επισκευή και
συντήρηση των σχολείων, αφού οι μαθητές κινδυνεύουν όχι μόνο από σεισμό στην
ώρα λειτουργίας του σχολείου αλλά και καθημερινά από τα κακοσυντηρημένα υλικά
(σοβάδες, φωτιστικά υλικά, πόρτες, τζάμια κ.λπ.). Άμεση έκδοση πιστοποιητικών
καταλληλότητας, πυρασφάλειας και έλεγχοι του ηλεκρομηχανολογικού εξοπλισμού.
v Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων.
v Καμιά κατηγοριοποίηση σχολείων μέσω της αντιεκπαιδευτικής
αξιολόγησης. Όχι στο σχολείο των ταξικών διαχωρισμών και των εφήμερων
δεξιοτήτων. Κάτω τα χέρια από τους εκπαιδευτικούς. Να σταματήσουν οι διώξεις
και τα πειθαρχικά.
v Λεφτά για την Παιδεία και όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία. Καμία
εμπλοκή της Ελλάδας στο πόλεμο.
Κλιμακώνουμε τον αγώνα μας για την
υπεράσπιση του παιδαγωγικού μας ρόλου, την αξιοπρεπή δουλειά, τη μόρφωση των
μαθητών! Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση με όπλο
τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.
Κρατάμε ενιαία στάση στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών
μονάδων, συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία – αποχή και τις στάσεις εργασίας από
την ατομική αξιολόγηση που βρίσκεται σε ισχύ.
Πρόγραμμα Δράσης:
1. Συνεχίζουμε τις παραστάσεις διαμαρτυρίας και τις δυναμικές
παρεμβάσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μαζί με τους φορείς των γονέων, για να
αποτραπούν οι συγχωνεύσεις, για την κάλυψη των κενών, για να σπάσουν τα πολυπληθή
τμήματα.
2. Προχωράμε σε κινητοποιήσεις στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης
καταθέτοντας τις συλλογικές αιτήσεις για την άμεση υπογραφή διαπιστωτικών
πράξεων των δόκιμων εκπαιδευτικών, όπου δεν έχει γίνει, αλλά και ενάντια στην
ένταση του αυταρχισμού και των απειλών της διοίκησης καθώς και όπου διώκονται
αγωνιστές εκπαιδευτικοί.
3. Άμεση παρέμβαση – κινητοποίηση σε περίπτωση πειθαρχικών
διώξεων σε συναδέλφους που συμμετέχουν στις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου, που
αγωνίζονται ενάντια στην προσπάθεια κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και
εκπαιδευτικών και ασκούν το απεργιακό τους δικαίωμα.
4. Προχωράμε στις διαδικασίες για τη συλλογική αίτηση για τους
νεοδιόριστους του 2022 και κλιμάκωση των ενεργειών που ήδη έχουν αποφασιστεί
για την μονιμοποίησή τους.
5. Δυναμώνουμε την αλληλεγγύη μας στον Παλαιστινιακό λαό,
προχωράμε σε πολύμορφες δράσεις στα σχολεία μας.
6. Καλούμε τα ΔΣ των Ομοσπονδιών να προχωρήσουν άμεσα σε όλες
τις ενέργειες, ώστε να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για Συλλογική Σύμβαση
Εργασίας, για κατοχύρωση εργασιακών δικαιωμάτων και αυξήσεις για μόνιμους και
αναπληρωτές και πραγματοποίηση συγκέντρωσης - παράστασης διαμαρτυρίας στο
Υπουργείο Οικονομικών.
7. Προχωράμε σε 24ωρη Πανεκπαιδευτική Απεργία μέσα στον Οκτώβρη
(ενδεικτικά στις 22 Οκτωβρίου) ως πρώτο βήμα για την κλιμάκωση του αγώνα ενάντια στην οικονομική
και εργασιακή εξαθλίωση των εκπαιδευτικών.
8. Αμέσως μετά προχωράμε σε νέο κύκλο Γενικών Συνελεύσεων για
την κλιμάκωση του αγώνα μας.
9. Απαιτούμε να πραγματοποιηθούν δια ζώσης εκλογές για τους
αιρετούς στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, ώστε να αποτυπωθεί η γνήσια και πραγματική
βούληση του κλάδου.
Το ΔΣ