|
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ |
Ζάκυνθος 21/12/2025 |
||
|
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΖΑΚΥΝΘΟΥ (Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.) |
Αρ. Πρωτ.: 19 |
||
|
Πληροφορίες |
: |
Προβής Φώτης |
ΠΡΟΣ: Σχολεία
Β/θμιας Εκπ/σης |
|
: |
6978936176 |
Κοιν: ΜΜΕ |
|
|
Site |
: |
||
|
e-mail |
: |
||
ΘΕΜΑ: «Καταγγελία του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Ζακύνθου –
Μονόωρη (1-2) διευκολυντική στάση εργασίας και νέα κινητοποίηση ενάντια στη μετατροπή του
1ου Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου Ζακύνθου σε Πειραματικά τη Δευτέρα
22/12 στη ΔΔΕ Ζακύνθου 1.30μμ»
Το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ καταγγέλλει
την απουσία του Διευθυντή ΔΔΕ Ζακύνθου, την Παρασκευή την ώρα της διαμαρτυρίας
των φορέων του νησιού για την μετατροπή του 1ου Γυμνασίου και 1ου
Γενικού Λυκείου σε πειραματικά, από τη ΔΔΕ. Αντί να είναι στη θέση του ώστε να
εξηγήσει τους λόγους αυτής της απόφασης και τις συνέπειές της, στους
Εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές απουσίαζε σκόπιμα, με αστείες
δικαιολογίες
Αυτή η στάση είναι
ευθέως ανάλογη του τρόπου με τον οποίο πάρθηκε αυτή η απόφαση. Αιφνιδιαστικά
στις 11/12 και χωρίς καμία ενημέρωση προς τους μαθητές, τους γονείς, τους
εκπαιδευτικούς και τους επίσημους φορείς τους, ανακοινώθηκε η μετατροπή του 1ου Γυμνασίου και του 1ου ΓΕΛ σε «Πειραματικά». Τέτοιες ενέργειες
και ο τρόπος με τον οποίο υλοποιούνται προκαλούν ερωτήματα και προβληματισμό
για τη σκοπιμότητά τους και για τους στόχους που υπηρετούν. Δεν είναι άλλωστε
τυχαίο ότι στην πρόσφατη συνεδρίασή του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων
Νήσων υπερψηφίστηκε ομόφωνα ψήφισμα που καλεί να ανακληθεί η συγκεκριμένη, κατόπιν
εισήγησης της ΔΔΕ Ζακύνθου, απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ
Ζακύνθου προκηρύσσει
νέα μονόωρη διευκολυντική στάση εργασίας (1-2 μμ) για την Δευτέρα 22/12 και
καλεί τους συναδέλφους, τους γονείς και τους μαθητές να δώσουν μαζικά το
«παρών» στην κινητοποίηση στη 1.30 στη ΔΔΕ Ζακύνθου στη 1.30μμ.
Απαιτούμε από τον
ΔΔΕ Ζακύνθου να εισηγηθεί στο ΥΠΑΙΘΑ την άμεση ανάκληση της απόφασης
μετατροπής.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου υπενθυμίζει ότι:
1. Εξ ορισμού τα Πειραματικά σχολεία έχουν νόημα ύπαρξης σε περιοχές με
μεγάλο πληθυσμό,
ακριβώς για να διασφαλίζεται μεγάλη οικονομική, ταξική, φυλετική, θρησκευτική
και κάθε άλλη διαφοροποίηση, καθώς βασική αρχή της Παιδαγωγικής είναι ότι η
αντικειμενικότητα και η επιστημονικότητα των πορισμάτων κάθε παιδαγωγικού
πειράματος επιβάλλει να υπάρχει μεγάλο τυχαίο δείγμα μαθητών. Για αυτό το λόγο
άλλωστε τα πρώτα Πειραματικά λειτουργούσαν αποκλειστικά και μόνο σε μεγάλες
πόλεις που μπορούσαν να εποπτεύονται άμεσα από Παιδαγωγικά Τμήματα
Πανεπιστημίου. Σε περιορισμένο δείγμα και μάλιστα επιλεγμένο, καμία
επιστημονικότητα και αντικειμενικότητα δε διασφαλίζεται.Επιπλέον τα νέα
πειραματικά σχολεία δεν έχουν πλέον σχέση με τον πάλαι ποτέ
εκπαιδευτικό/παιδαγωγικό πειραματισμό, αλλά εκ του νόμου λειτουργούν με το ίδιο
καθεστώς με τα πρότυπα (πλην των εξετάσεων επιλογής μαθητών).Μόνο επίσης ως
αστείο μπορεί να εκληφθεί η άποψη ότιτα Πειραματικά στη Ζάκυνθο θα είναι
διασυνδεδεμένα με το Παιδαγωγικό Τμήμα της Πάτρας, καθώς η παρακολούθηση
της πορείας των παιδαγωγικών πειραμάτων απαιτεί επιτόπια παρουσία των Πανεπιστημιακών
και των άλλων επιστημονικών ομάδων. Τελικά ο στόχος είναι απλώς η
κατηγοριοποίηση και η πολυτυπία με κάθε τρόπο και ουδείς πειραματισμός.
2. Η πλήρωση των θέσεων στα πειραματικά σχολεία, παρά τις όποιες
περί του αντιθέτου ψευδέστατες φήμες, γίνεται αποκλειστικά και μόνο με
κλήρωσηστην οποία δύνανται να μετάσχουν μαθητές από όλο το νησί. Αυτό
πρακτικά σημαίνει ότι μαθητές της συγκεκριμένης περιοχής θα αποκλειστούν από το
σχολείο της γειτονιάς τους, θα χάσουν τις παρέες τους και θα οδηγηθούν σε άλλα
σχολεία.
3. Ο ίδιος ο ΔΔΕ Ζακύνθου δήλωσε σε τοπικό ΜΜΕ ότι το όριο
μαθητών θα είναι 20 ανά τμήμα στο «Πειραματικό» Σχολείο, την ίδια ώρα που στα
υπόλοιπα τμήματα είναι 27 με δυνατότητα προσαύξησης 10% με απόφαση του ΔΔΕ, με
λίγα λόγια τους 30! Άλλη μία απόδειξη ότι η ΔΔΕ και το ΥΠΑΙΘΑ διαχωρίζουν τους
μαθητές σε «παιδιά» και «αποπαίδια», άλλη μία απόδειξη ότι καμία σχέση με τον
επιστημονικό και παιδαγωγικό πειραματισμό δεν έχουν τα «Πειραματικά», αλλά
είναι μοχλός κατηγοριοποίησης των μαθητών.
4. Πέρα από τις εύλογες ανησυχίες για τις συναισθηματικές και κοινωνικές
συνέπειες στον ψυχισμό των εφήβων, το Πειραματικό Σχολείο θα προκαλέσει
ανατροπή στον οικογενειακό προγραμματισμό, καθώς είναι πιθανό τα δύο η
περισσότερα παιδιά μιας οικογένειας να φοιτήσουν σε διαφορετικά Γυμνάσια/Λύκεια,
καθώς είναι πιθανό να μην κληρωθούν όλα τα παιδιά της οικογένειας για το
Πειραματικό Σχολείο
5. Τα Πειραματικά σχολεία αποτελούνται από μικρό αριθμό τμημάτων με αριθμό
20 μαθητών ανά τμήμα. Παρά τη σχετική φημολογία, ο αριθμός τμημάτων δεν
αναμένεται να φτάσει τον αριθμό που έχουν σήμερα το 1ο Γυμνάσιο και
το 1ο ΓΕΛ.Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όσοι μαθητές αποκλειστούν,
θα υποχρεωθούν να φοιτήσουν σε άλλα γυμνάσια-λύκεια γιγαντώνοντας τον αριθμό
τον μαθητών ανά τμήμα σε όλα τα υπόλοιπα σχολεία. Έτσι από τη μία
μεριά θα έχουμε ένα σχολείο με μικρό αριθμό τμημάτων και μικρό αριθμό μαθητών
και από την άλλη θα στοιβάζονται μαθητές στις αίθουσες κλουβιά. Με λίγα λόγια
τα σχολεία κατηγοριοποιούνται, καθώς η ποιότητα του μαθήματος εξαρτάται και από
τον αριθμό μαθητών στο κάθε τμήμα. Με λίγα λόγια το ΥΠΑΙΘΑ δημιουργεί πολύ
καλές συνθήκες διδασκαλίας για ένα σχολείο και ταυτόχρονα διαλύει τις συνθήκες
στα υπόλοιπα.
6.
Έχει αποδειχθεί από τα ήδη λειτουργούντα Πειραματικά,
ότι σε αυτά τα σχολεία εκδηλώνουν ενδιαφέρον συμμετοχής οι μαθητές μεσαίων και
ανώτερων επιδόσεων, που συνήθως προέρχονται από μεσαία και ανώτερα κοινωνικά
στρώματα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το
επίπεδο διδασκαλίας σε ένα σχολείο να ανέλθει με ταυτόχρονο βίαιο υποβιβασμό
του επιπέδου στα υπόλοιπα. Επιπλέον στοιχείο που αποδεικνύει την
κατηγοριοποίηση αυτών των σχολείων είναι ότι δεν υπάρχει εξασφαλισμένη
μετακίνηση για τους μαθητές, γεγονός που λειτουργεί αποτρεπτικά για όσους
βρίσκονται σε χαμηλότερη κοινωνική τάξη.
7.
Η άποψη ότι η
βελτίωση ενός σχολείου συμπαρασύρει και τα υπόλοιπα δεν έχει καμία λογική βάση.
Αντιθέτως η συσσώρευση μαθητών μεσαίας και ανώτερης επίδοσης σε ένα σχολείο θα
προκαλέσει την καταβαράθρωση του επιπέδου στα υπόλοιπα σχολεία. Βασική αρχή της
παιδαγωγικής αποτελεί ότι η μαθησιακή ανομοιομορφία εντός τάξης βελτιώνει το
μέσο γνωστικό επίπεδο, καθώς «παρασέρνει» όλους τους μαθητές σε ανώτερο επίπεδο
προσπάθειας και γνώσης.
8.
Με το διαχωρισμό των σχολείων και των μαθητών
δημιουργούνται όλες εκείνες οι προϋποθέσεις που ευνοούν την ανάπτυξη του
κοινωνικού διαχωρισμού σχολείων και μαθητών, αφού η ύπαρξη και μόνο σχολείων
«αριστείας» «καινοτομίας», «αυξημένων προσόντων», συνεπάγεται την ύπαρξη
σχολείων «μη αριστείας», «μη καινοτομίας», «μη αυξημένων προσόντων». Ένας τέτοιος διαχωρισμός αποτελεί το
καλύτερο θερμοκήπιο για την όξυνση αντιθέσεων μεταξύ σχολείων και μαθητών.
9. Οι εκπαιδευτικοί που
υπηρετούν ήδη σε αυτά τα σχολεία, οι περισσότεροι με πολλά χρόνια υπηρεσίας,
αντίθετα από την βούλησή τους, τον προσωπικό σχεδιασμό τους, την μονιμότητα και
κατοχύρωση της θέσης τους χάνουν την οργανική θέση τους και βρίσκονται στην
καλύτερη περίπτωση υπεράριθμοι που αναζητούν εντός ή εκτός νομού νέα οργανική,
σύμφωνα με τον νόμο ίδρυσης των ΠΕΙΡ.-ΠΣ.
Το ΔΣ
