ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ |
Ζάκυνθος, 09/9/2024 |
||
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ (Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.) |
Αρ. Πρωτ.: 68 |
||
Πληροφορίες |
: |
Προβής Φώτης |
ΠΡΟΣ: Σχολεία, ΔΔΕ |
: |
6978936176 |
Κοιν: ΜΜΕ |
|
Site |
: |
||
e-mail |
: |
elmezante@yahoo.gr |
ΘΕΜΑ: «Χαιρετισμός του
ΔΣ της ΕΛΜΕΖ προς τις μαθήτριες και τους μαθητές μας την ημέρα του αγιασμού»
Παρακαλούμε να αναγνωστεί ο εξής χαιρετισμός
στις μαθήτριες και τους μαθητές την ημέρα του αγιασμού
Αγαπητά μας παιδιά,
Εμείς, οι καθηγητές σας, σας καλωσορίζουμε
και σας ευχόμαστε από καρδιάς καλή σχολική χρονιά. Ιδιαίτερα στους μαθητές της
Γ΄ Λυκείου απευθύνουμε τις θερμότερες ευχές μας για δύναμη και αντοχή στο
δύσκολο αγώνα των πανελλαδικών.
Είναι αλήθεια ότι κάθε νέα σχολική
χρονιά φέρνει μαζί της ελπίδες, όνειρα, αισιοδοξία σε όλους: σε εσάς, σε εμάς,
στους γονείς σας, ότι με τον αγώνα σας να μορφωθείτε, θα ζήσετε καλύτερη ζωή σε
έναν καλύτερο κόσμο. Και έτσι είναι, το μέλλον συνοδοιπορεί με τα νιάτα.
Είναι όμως εξίσου αλήθεια ότι οι συνθήκες μέσα στις οποίες θα δώσουμε τον αγώνα για την μόρφωσή σας
είναι δύσκολες, ίσως ακόμη και εχθρικές.
Τα κτήρια στα οποία θα
διδαχθείτε τις επιστήμες ή τις επαγγελματικές τέχνες είναι παλιά, και συχνά ακατάλληλα.
Σε πολλές περιπτώσεις θα κάνετε μάθημα σε αίθουσες-κλουβιά στοιβαγμένοι 26 και
27 μαθητές, με ευθύνη της κυβέρνησης, μόνο και μόνο για να μην προσληφθούν
εκπαιδευτικοί.
Αρκετοί συμμαθητές σας που
χρειάζονται παράλληλη στήριξη δε θα την έχουν, γιατί οι προσλήψεις
εκπαιδευτικών για άλλη μία χρονιά γίνονται με το σταγονόμετρο και όχι σύμφωνα
με τις μορφωτικές ανάγκες. Και φέτος, τα μαθήματα θα τελειώνουν την τρίτη ή την
τέταρτη ώρα επειδή το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει προσλάβει εκπαιδευτικούς σε
όλα τα σχολεία.
Ειδικά οι μαθητές του Λυκείου, διαπιστώνουν τη μετατροπή του σχολείου σε εξεταστικό μαραθώνιο με την
Τράπεζα Θεμάτων και με την ελάχιστη βάση εισαγωγής να κόβει θέσεις από τα
δημόσια πανεπιστήμια, για να τους στέλνει ως πελάτες στα ιδιωτικά. Με βιβλία
παλιά, που προσφέρουν γνώσεις ασύνδετες μεταξύ τους, με το κυνήγι «να βγει η
ύλη πάση θυσία», έστω και αν το κάθε τμήμα έχει διαφορετικούς ρυθμούς εμπέδωσης,
το σχολείο χάνει και τα τελευταία ίχνη της φυσιογνωμίας που θα έπρεπε να έχει:
ενός χώρου γνώσης που σας βοηθά να κατανοήσετε τη Φύση και την Κοινωνία, ώστε
να παρέμβετε σε αυτές με βάση τις ανάγκες των πολλών και της νέας γενιάς.
Αγαπητοί μας μαθητές
Εμείς, οι καθηγητές σας, θα σταθούμε
δίπλα σας στους προβληματισμούς και τον αγώνα σας απέναντι σε ό,τι περιορίζει
τη δημιουργικότητά σας και τις προσδοκίες σας. Επιτρέψτε μας να απλώσουμε το
χέρι της αλληλεγγύης και να συντονίσουμε το βήμα της συμπόρευσης με εσάς, που
με την ακεραιότητα και τον αυθορμητισμό των νιάτων σας βλέπετε με απέχθεια τη
βαναυσότητα, την ανισότητα και την εκμετάλλευση στη χώρα μας και σε όλο τον
πλανήτη.
Τέλος επιτρέψτε μας να στρέψουμε μαζί σας τα μάτια της ψυχής σε χώρες στις οποίες, οι λαοί θυσιάζονται για τα κέρδη λίγων
μεγάλων επιχειρήσεων: στη Σομαλία, το Σουδάν, στην Ουκρανία, στην καρδιά της
Ευρώπης, και στην Παλαιστίνη της οποίας ο λαός υφίσταται γενοκτονία. Με λίγα
λόγια σε αυτές τις χώρες και σε άλλες όπου οι ισχυροί του κόσμου για τα
οικονομικά τους συμφέροντα δολοφονούν παιδιά της ηλικίας σας ή τους αρνούνται τα
στοιχειώδη δικαιώματα. Οι πιο δυνατές σκέψεις και οι πιο αποτελεσματικές
πράξεις όλων μας ας είναι στο πλευρό αυτών των παιδιών που στερούνται το
δικαίωμα όχι απλώς στη μόρφωση αλλά στη ζωή.
Με αυτές τις σκέψεις, αγαπητοί μας
μαθητές, σας απευθύνουμε τις θερμότερες ευχές μας για μια σχολική χρονιά
δημιουργική, αφυπνιστική και, κυρίως, απελευθερωτική.
Το Δ.Σ.