Οι σελίδες του Ιστολογίου ανανεώνονται τακτικά μετά από κάθε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου

07 Απριλίου 2022

Να ανακληθεί το έγγραφο για την πάση θυσία ολοκλήρωση της ύλης στα Λύκεια! Να μην εφαρμοστεί, να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων! Μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα και σε όλες τις τάξεις!

 

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ

       Ζάκυνθος 7/4/2022

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ (Ε.Λ.Μ.Ε.Ζ.)

     Αρ. Πρωτ.: 40

Πληροφορίες

:

Προβής Φώτης

ΠΡΟΣ: Σχολεία Β΄θμιας Εκπ/σης

Τηλέφωνο

:

 6978936176

Κοιν: MME

Site

:

http://elmez.blogspot.gr

e-mail

:

elmezante@yahoo.gr









Να ανακληθεί το έγγραφο για την πάση θυσία ολοκλήρωση της ύλης στα Λύκεια!

Να μην εφαρμοστεί, να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων!

Μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα και σε όλες τις τάξεις!

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχώρησε σε μια ακόμα απαράδεκτη ενέργεια σε βάρος των μαθητών ελάχιστους μήνες πριν ξεκινήσουν οι προαγωγικές και πανελλαδικές εξετάσεις στα Λύκεια όλης της χώρας. Με την εγκύκλιό του (29601/ΓΔ4/16-03-2022), καλεί σε «αναμόρφωση προγραμμάτων» στα σχολεία όταν «παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις» και στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς για την όποια καθυστέρηση υπάρχει. Ταυτόχρονα καλεί τους συλλόγους διδασκόντων, τους δ/ντες εκπαίδευσης και τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου να επιληφθούν αρμοδίως για την ολοκλήρωση της ύλης.

Αδιαφορώντας για κάθε παιδαγωγική διάσταση, επί της ουσίας καλεί τους εκπαιδευτικούς να συναινέσουν σε μια φανταστική εκπαιδευτική πραγματικότητα  - ότι όλα «βαίνουν καλώς» και ότι η ύλη μπορεί να ολοκληρωθεί κανονικά – που υπάρχει μόνο στο μυαλό της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί στην κυριολεξία για τις χιλιάδες διδακτικές ώρες που χάθηκαν λόγω των κενών στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Αδιαφορεί για το αν καλύφθηκαν τα μαθησιακά κενά της προηγούμενης περιόδου της τηλεκπαίδευσης, δε δίνει καμία σημασία στη λειτουργία αποδεκατισμένων τμημάτων λόγω covid, ούτε για την παράλληλη λειτουργία διαδικτυακών τμημάτων (κι εδώ πρέπει να ολοκληρωθεί η ύλη). Σημασία έχει η πραγματικότητα να προσαρμοσθεί στην επί χάρτου πραγματικότητα της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ. Για τα υπόλοιπα, όλοι οι άλλοι κόψτε το κεφάλι σας.

To υπουργείο καλεί τους εκπαιδευτικούς να απεμπολήσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο, να κλείσουν τα μάτια τους στα μαθησιακά κενά, τα γνωστικά ελλείμματα, την κακή ψυχολογία των μαθητών που δεν μπορούν να διαχειριστούν μια τεράστια ύλη που όχι μόνο δε μειώνεται αλλά αυξάνεται και που ακόμα και σε κανονικές συνθήκες δεν ήταν δυνατόν να αφομοιωθεί από τους μαθητές. Τους καλεί με υποκριτικό τρόπο να ολοκληρώσουν τη διδακτέα ύλη απλά καταγράφοντας ενότητες και σελίδες σε φόρμες, για το τυπικό της υπόθεσης.

Οι πραγματικές στοχεύσεις όμως της εγκυκλίου αυτής είναι να εφαρμοστεί πάση θυσία η Τράπεζα Θεμάτων με ότι συνεπάγεται αυτό για τους μαθητές μας. Ήδη η Τράπεζα Θεμάτων ενημερώνεται με πλήθος θεμάτων, πολλά από τα οποία είναι υπερβολικά δύσκολα και ακραία, εντελώς αναντίστοιχα προς τη σχολική πραγματικότητα. Θυμίζουμε ότι την τελευταία φορά που εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων η σχολική αποτυχία έφτασε σχεδόν στο 25%. Μαζί με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τις αλλεπάλληλες εξετάσεις και τις αλλαγές που νομοθετήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση και την τωρινή ολοκληρώνεται η μετατροπή του Λυκείου σε ένα απέραντο εξεταστικό κάτεργο, απογυμνώνοντας το από κάθε ίχνος σύγχρονης γενικής μόρφωσης.

Εδώ και τώρα απαιτούμε

·         Την ανάκληση της εγκυκλίου. Να μην προχωρήσουν σε αναμορφώσεις προγραμμάτων.

·         Να μειωθεί άμεσα και δραστικά η ύλη σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα μαθήματα.

·         Να μην εφαρμοστεί, να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.


Στο πλαίσιο αυτό καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων των ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ του νησιού να υπογράψουν το παρακάτω ψήφισμα, το οποίο θα κατατεθεί στη ΔΔΕ Ζακύνθου.

«Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων, να μειωθεί τώρα η ύλη!»

Οι μαθητές μας, μετά από 1,5 χρόνο εγκλεισμού και τηλεκπαίδευσης, με αποτελέσματα επιβαρυντικά για την ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση, αλλά και φοβερά μαθησιακά και γνωστικά κενά, επέστρεψαν τη φετινή σχολική χρονιά στα σχολεία. Η εκπαιδευτική πραγματικότηταπου αντιμετώπισαν δεν ήταν καθόλου φυσιολογική, δεν είχαμε μια «κανονική» σχολική χρονιά. Αντίθετα, προστέθηκε επιπλέον ύλη σε ορισμένα μαθήματα, είχαμε ελλείψεις εκπαιδευτικών και δεκάδες κενά, αρκετά από τα οποία παραμένουν μέχρι σήμερα. Οι τελευταίοι αναπληρωτές έφτασαν στα σχολεία μέσα στον Φλεβάρηκαι τον Μάρτη.Ταυτόχρονα, αυτή τη χρονιά, λόγω της έκρηξης της πανδημίας, είχαμε πολυήμερες απουσίες εκπαιδευτικών αλλά και μαθητών.

Παρά τις ειδικές συνθήκες, το Υπουργείο Παιδείας δεν αντιλαμβάνεται τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριων, βρίσκεται σε απόσταση από την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Επιβάλλει το καθεστώς της Τράπεζας Θεμάτων για τους μαθητές όλων των τύπων Λυκείου που θα δώσουν για πρώτη φορά εξετάσεις (προαγωγικές/απολυτήριες) μετά από δύο χρόνια. Παράλληλα, το Υπουργείο αρνείται κατηγορηματικά τοενδεχόμενο μείωσης της ύλης, γι’ αυτή την πολύπαθη χρονιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυξήθηκε η ύλησε κάθε κατεύθυνση, σε υπερβολικό επίπεδο και στη Β’ Λυκείου των ΕΠΑΛ, τα πρώτα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, προστέθηκαν μόλις πριν λίγες μέρες, δηλαδή, 1,5 μήναπριν κλείσουν τα σχολεία. Έφτασε στο σημείο να υποχρεώνει τα ΕΝΕΕΓΥΛ αλλά και τα διαπολιτισμικά σχολεία να εφαρμόσουν την Τράπεζα Θεμάτων, σε μαθητές που έχουν ιδιαιτέρες εκπαιδευτικές δυσκολίες.

Εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες δίνουμε καθημερινά μάχη για να ολοκληρώσουμε την ύλη, έως το τέλος της σχολικής χρονιάς. Η διαδικασία αυτή είναι αγχωτική για όλους τους εμπλεκόμενους, κυρίως, όμως, για τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, που αισθάνονται ακόμα μεγαλύτερη ανασφάλεια και πίεση για το αν θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στις εξετάσεις. Ο γ.γ. του Υπουργείου κ. Κόπτσης, με την τελευταία εγκύκλιο που έστειλε στα Λύκεια της χώρας, μετέτρεψε σε κυρίαρχο ζητούμενο το κυνήγι της ύλης, αδιαφορώντας για το αν οι μαθητές την έχουν κατανοήσει και αφομοιώσει. Με κυνικό τρόπο, μας ζητούν να απεμπολήσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο, να κλείσουμε τα μάτια μας στα μαθησιακά κενά, τα γνωστικά ελλείμματα, την κακή ψυχολογία των μαθητών που δεν μπορούν να διαχειριστούν τις απαιτήσεις εξεταστικής διαδικασίας.

Το Υπουργείο Παιδείας με την επιμονή του να εφαρμόσει την Τράπεζα Θεμάτων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που υπενθυμίζουμε ότι πέρυσι απέκλεισε περίπου 40.000 μαθητές από τα ΑΕΙ, οξύνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση. Δημιουργεί επιπλέον δυσκολίες και εμπόδια στους μαθητές μας, ιδιαίτερα σε αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να έχουν επιπλέον υποστήριξη από τις οικογένειες τους.

Γιγαντώνει τις ανισότητες ειδικά για τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών που δοκιμάζονται αυτή την περίοδο από την ακρίβεια και την έκρηξη των ανατιμήσεων, με συνέπεια την αύξηση σχολικής αποτυχίας που αναπόφευκτα θα οδηγήσει χιλιάδες μαθητές εκτός Λυκείου. Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο έρχεται να αξιολογήσει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για την σχολική διαρροή(!), καθιστώντας ως υπεύθυνους τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς!

Με το κείμενο αυτό που φέρει τις υπογραφές μας, ως Σύλλογος Διδασκόντων (ή οι εκπαιδευτικοί) του ………… ΓΕΛ/ΕΠΑΛ,  ζητάμε τη μείωση – αναδιάρθρωση  της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και της ύλης των άλλων τάξεων καθώς και τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.

 

Σύλλογος Διδασκόντων/Εκπαιδευτικοί ΓΕΛ /ΕΠΑΛ  ………………

 

                                         Το Δ.Σ.



LinkWithin