Οι σελίδες του Ιστολογίου ανανεώνονται τακτικά μετά από κάθε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου

12 Ιουλίου 2013

Ενημερωτικό των Αιρετών του ΠΑΜΕ στο ΠΥΣΔΕ Ζακύνθου για τα οργανικά κενά και τις υπεραριθμίες

Ενημερωτικό των Αιρετών του ΠΑΜΕ στο ΠΥΣΔΕ Ζακύνθου για τα οργανικά κενά και τη ρύθμιση υπεραριθμίας
Ζάκυνθος 12/7/2013
   
Οι συνεδριάσεις για τα οργανικά κενά και τις υπεραριθμίες πραγματοποιήθηκαν από τις 25 έως τις 28 Ιουνίου 2013. Η διαδικασία αφορούσε το σύνολο των σχολείων Β/θμιας της Ζακύνθου με εξαίρεση το Μουσικό και το Ειδικό Σχολείο. 

Στις τρεις πρώτες συνεδριάσεις παρόντες ήταν οι: κ. Κοπανάς (πρόεδρος), κ. Ξένος κ. Ξένος (αναπληρωματικός αντιπρόεδρος), κα Αλεξίου (τακτικό μέλος), κ. Μαυροπόδης (αιρετός της ΣΚΕ), κ. Προβής (αιρετός του ΠΑΜΕ).

Στην 4η και τελευταία συνεδρίαση στις 28/6 μετείχαν οι: κ. Κοπανάς (πρόεδρος), κ. Ξένος (αναπληρωματικός αντιπρόεδρος), κ. Μαυροπόδης (αιρετός της ΣΚΕ), κ. Προβής (αιρετός του ΠΑΜΕ). 

Στην ίδια συνεδρίαση συμμετείχε αρχικά η κα Ακτύπη (αναπληρωματικό τακτικό μέλος) αντικαθιστώντας την κα Αλεξίου. (Η κ. Ακτύπη αποχώρησε περίπου στο μέσον της διαδικασίας, θεωρώντας ότι καλείται να πάρει θέση σε ένα ζήτημα στο οποίο δεν ήταν παρούσα από την αρχή, Αποχωρώντας, τόνισε ότι το ΠΥΣΔΕ δε θα πρέπει να στρώσει το χαλί για απολύσεις, ούτε να μειωθεί ο αριθμός των τμημάτων στα σχολεία του νησιού).

Στην 1η συνεδρίαση έγινε συζήτηση για την κατανομή τμημάτων ανά τάξη για όλα τα σχολεία της Ζακύνθου.

Βασικό ζήτημα, στο οποίο έχουμε τοποθετηθει και ως ΠΑΜΕ αλλά κι η ΕΛΜΕ έχει πάρει απόφαση, ήταν να συγχωνευθούν τα τμήματα -κάτι που ενισχύεται και από τα ψηφίσματα που έχουν υπογράψει οι σύλλογοι διδασκόντων του νησιού- και ο αριθμός των μαθητών να είναι έως 20 για τις τάξεις Γυμνασίου και Γενικής Παιδείας του Λυκείου και ως 15 για τις Κατευθύνσεις. 

Διευκρινίσαμε δε ότι το ΠΑΜΕ παραμένει σταθερό στη θέση του να δίνονται οργανικές σε όλους τους συναδέλφους με τον διορισμό τους.

Κινούμενος στη λογική της νομιμότητας ο Πρόεδρος δήλωσε ότι  σε μια ευνομούμενη πολιτεία ο νόμος πρέπει να τηρείται έστω κι αν είναι άδικος ενώ το τακτικό μέλος πρότεινε να γίνει επανεκτίμηση του αριθμού των τμημάτων το Σεπτέμβρη όπου η εικόνα από τα σχολεία θα είναι σαφέστερη. 

Ο αιρετός της ΣΚΕ δήλωσε ότι στηρίζει σε γενικές γραμμές τις αποφάσεις των Δ/ντών των Σχολείων οι οποίοι έχουν καλύτερη γνώση της κατάστασης και ότι, όπου ο ίδιος θεωρεί πως υπάρχει υπερβολική συσσώρευση μαθητών, θα θέσει ζήτημα επανυπολογισμού των τμημάτων.

Εν τέλει η κατανομή έγινε, κατά πλειοψηφία των μελών του ΠΥΣΔΕ, (με επιμέρους διαφοροποιήσεις του αιρετού της ΣΚΕ) με βάση τις εισηγήσεις των Δ/ντών των Σχολείων, οι οποίοι έκαναν τον υπολογισμό τμημάτων ακολουθώντας την εγκύκλιο για τμήματα 27 μαθητών κατ’ ανώτατο όριο. 

Το αποτέλεσμα ήταν να μειωθούν τα τμήματα στα σχολεία του νησιού κατά 8 συγκριτικά με πέρυσι.

Αυτό αποδεικνύει άλλη μια φορά το ρόλο του ΠΥΣΔΕ ως εφαρμοστή της αντιλαϊκής πολιτικής. Οι συνάδελφοι πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματά τους! Τα ΠΥΣΔΕ λειτουργούσαν και λειτουργούν μονάχα ως πολιορκητικός κριός σε βάρος των εργαζομένων

Στη 2η και την 3η συνεδρίαση ξεκίνησε η διαδικασία υπολογισμού υπεραριθμιών και οργανικών κενών με βάση τη θέση της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ. Αποτέλεσμα ήταν να προκύπτουν πολλές υπεραριθμίες και ελάχιστα ή μηδενικά οργανικά κενά σχεδόν στο σύνολο των κλάδων.

Στην 3η συνεδρίαση, η κα Ακτύπη, ως Διευθύντρια του 1ου Λυκείου παρενέβη στη διαδικασία ζητώντας να μη μειωθεί κατά ένα τμήμα η Α΄ τάξη του σχολείου της. Το αίτημά απορρίφθηκε κι ο πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ υποστήριξε ότι ο υπολογισμός των τμημάτων έγινε με βάση τα στοιχεία που το ίδιο το σχολείο είχε στείλει στη Δ/νση Δευτεροβάθμιας.

Οι αιρετοί του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΔΕ Ζακύνθου καταθέσαμε στην 4η συνεδρίαση την δική μας πρόταση ώστε να δημιουργηθούν περισσότερα οργανικά κενά και λιγότερες πλασματικές υπεραριθμίες, για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και συμφερόντων των εκπαιδευτικών (βλ. συνημμένο στο τέλος).

Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε από τον Πρόεδρο και τον αναπληρωτή αντιπρόεδρο, το αναπληρωματικό μέλος, το οποίο δήλωσε ότι επιφυλάσσεται, και τον αιρετό της ΣΚΕ, ο οποίος δήλωσε ότι διαφωνεί στα επιμέρους.

Ωστόσο, η ομόθυμη στάση των συναδέλφων μέσα από την υπογραφή του ψηφίσματος και τη δυναμική συμμετοχή τους σε προηγούμενες παραστάσεις διαμαρτυρίας που διοργάνωσε η ΕΛΜΕ Ζακύνθου,  άσκησε  πίεση προς την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ φτάνοντας στην 4η συνεδρίαση να ακυρώσει ουσιαστικά όσα είχε συμφωνήσει στις πρώτες συνεδριάσεις υιοθετώντας τελικά κάποιες από τις προτάσεις του κινήματος βγάζοντας υπεραριθμίες ΜΟΝΟ για τους συναδέλφους που πραγματικά το ήθελαν και δίνοντας αρκετά οργανικά κενά.

Χαρακτηριστικό της αποτελεσματικότητας της πίεσης των συναδέλφων είναι ότι, ενώ σύμφωνα με το νόμο η οργανική θέση δίνεται με -12 ώρες, η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ υποχρεώθηκε να δώσει οργανικά κενά και με λιγότερες ώρες.

Στο τέλος της 4ης συνεδρίασης, ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ πρότεινε εκ νέου το ΠΥΣΔΕ να πάρει θέση και να υπερψηφίσει τα ψηφίσματα των συλλόγων διδασκόντων για τμήματα 20 μαθητών και 15 στην κατεύθυνση ή τουλάχιστον να αποφασίσει καμιά κατάργηση τμημάτων. Ο πρόεδρος του ΠΥΣΔΕ αρνήθηκε να θέσει προς ψήφιση και τις δύο προτάσεις.

Η υπαναχώρηση της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ αποδεικνύει ότι η δύναμη που έχουν οι σύλλογοι διδασκόντων είναι πολύ μεγάλη εφόσον κινείται σε ταξική κατεύθυνση δηλαδή σε κατεύθυνση που τα αιτήματά τους αγκαλιάζουν γονείς και μαθητές και λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από τη Διοίκηση αλλά και από το Υπουργείο. 

Χαρακτηριστικό είναι ότι τα ψηφίσματα των συλλόγων έγιναν αντικείμενο συζήτησης ακόμα και από τον Περιφερειακό Δ/ντή, δείγμα του πόσο θορυβείται το κράτος ακόμα και από μία τοπικής εμβέλειας συλλογική και μαζική ενέργεια.

Αναδεικνύεται ότι τέτοιες πρωτοβουλίες, με συγκεκριμένα αιτήματα και στόχευση,  μέσα από μαζικές διαδικασίες και κάθε μορφή πάλης που βοηθάει στη συμμετοχή των εργαζομένων, κόντρα στον εκφυλισμό, κάθε μορφή που βοηθάει στην κοινή δράση με βάση τα κοινά μας συμφέροντα, που θα δυναμώνει τη συμμαχία, θα δημιουργεί και τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματικότητα των αγώνων.  

Ως εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών καλούμε όλους τους συναδέλφους να βρίσκονται σε επαγρύπνηση και να μην εφησυχάζουν. Η απόφαση του ΠΥΣΔΕ βρίσκεται ΠΑΝΤΟΤΕ υπό την αίρεση του Περιφερειακού Δ/ντή και του Υπουργείου. Κεντρική επιλογή του Υπουργείου παραμένει η διαθεσιμότητα και η κινητικότητα που θα οδηγήσει πολλούς συναδέλφους ακόμα και στην παραίτηση.

Η απάντησή των εκπαιδευτικών σε οποιαδήποτε αντεργατική – αντιεκπαιδευτική επιλογή του Υπουργείου πρέπει να είναι άμεση, μαζική και ανυποχώρητη με διαδηλώσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας, καταλήψεις ή όποια άλλη μορφή κρίνουν απαραίτητη.

Η συσπείρωση στην ΕΛΜΕΖ, η οργανωμένη, συλλογική και ανυποχώρητη πάλη σε όλα τα μέτωπα, για τα δίκαια αιτήματά μας, μπορούν να εμποδίσουν και να ανατρέψουν τις αποφάσεις του Υπουργείου που οδηγούν τον κλάδο στην καρατόμηση.

Αιρετοί του ΠΑΜΕ
Προβής Φώτης - Χονδρός Δημήτρης

Αναλυτικά η πρόταση του ΠΑΜΕ στο ΠΥΣΔΕ Ζακύνθου για τις υπεραριθμίες και τα οργανικά κενά

Οι αιρετοί του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΔΕ Ζακύνθου καταθέσαμε την παρακάτω πρόταση ώστε να δημιουργηθούν περισσότερα οργανικά κενά και λιγότερες πλασματικές υπεραριθμίες, για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων και συμφερόντων των εκπαιδευτικών.

Οι προτάσεις που καταθέσαμε στο ήταν οι εξής:

Δεν πρόκειται να υπογράψουμε πίνακες με οργανικά κενά και υπεραριθμίες που υπολογίστηκαν με βάση τους 25, 26 ή 27 μαθητές ανά τμήμα, κι όχι τους 20 μαθητές όπως διεκδικούν η ΕΛΜΕ Ζακύνθου κι οι 15 από τους 18 συλλόγων διδασκόντων των σχολείων του νησιού που κατέθεσαν ψηφίσματα.

Επιπλέον, δεν εγκρίνουμε τους πίνακες με τα κενά για να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στην αύξηση ωραρίου και γιατί οι απαράδεκτες συχνές αλλαγές στον αριθμό των τμημάτων κάνουν τους πίνακες Α' (οργανικά κενά) αναξιόπιστους (πρόβλημα υπάρχει και στον υπολογισμό των project).

1) Για τα Οργανικά Κενά

α) Το Υπ. Παιδείας υπολογίζει με αυθαίρετο τρόπο το οργανικό κενό. Πριν την αύξηση του ωραρίου έθετε ως προϋπόθεση τις -11 και πάνω ώρες, ενώ με την αύξηση τις -12 και πάνω. Θεωρούμε απαράδεκτο να χρησιμοποιείται σα βάση υπολογισμού του οργανικού κενού οι 23 ώρες, το ανώτατο όριο του ωραρίου, κι όχι οι 20 ώρες που είναι ο μέσος όρος. Με βάση αυτό προτείνουμε πως το οργανικό κενό πρέπει να δίνεται στην χειρότερη περίπτωση από τις -10 ώρες. Εξυπακούεται πως δεν απεμπολούμε το πάγιο αίτημα τα οργανικά κενά να δίνονται από την 1η διδακτική ώρα.

β) Στα οργανικά κενά να συνυπολογιστούν οι ώρες των κάθε είδους Διευθυντικών κενών, ως Διευθυντικά κενά.

2. Για τις Υπεραριθμίες

α) Η υπεραριθμία που προβλέπεται χρόνια τώρα από το ΠΔ 50/96 διαφέρει από την υπεραριθμία (ολικά υπεράριθμος) που προβλέπει το προωθούμενο ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Η πραγματική υπεραριθμία προέρχεται μόνο από καταργήσεις σχολικών μονάδων και μόνο κατόπιν αίτησης των συναδέλφων που ζητούν να κριθούν υπεράριθμοι. 

Ως εκ τούτου οι υπεραριθμίες που προκύπτουν από τον έως τώρα σχεδιασμό τις θεωρούμε πλασματικές, λόγω της αύξησης του ωραρίου και των συγχωνεύσεων τμημάτων.

β) Σε όποιες ομάδες σχολείων τυχόν προκύψουν μηδενικά πλεονάσματα και ταυτοχρόνως οργανικά κενά, το ΠΥΣΔΕ πρέπει να δώσει κατά προτεραιότητα δικαίωμα στους έχοντες οργανική στο μηδενικό πλεόνασμα, να διεκδικήσουν το δημιουργηθέν κενό και ταυτόχρονα το μηδενικό πλεόνασμα που θα αφήσουν να δοθεί ως κενό σε όσους βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ (να μη χαθεί κενό έστω και μηδενικό).

γ) Προτείνουμε τόσο στην κρίση-άρση υπεραριθμίας, όσο και στην τοποθέτηση, ο κλάδος ΠΕ04 να είναι ενιαίος. Αυτό θα περιορίσει τον κίνδυνο υποχρεωτικής εργασιακής μετακίνησης εκπαιδευτικών του κλάδου, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που εντείνεται η επίθεση Κυβέρνησης κι ΕΕ ενάντια στα εργασιακά δικαιώματα.

Οι αιρετοί του ΠΑΜΕ στο ΠΥΣΔΕ Ζακύνθου

Προβής Φώτιος, τακτικός
Χονδρός Δημήτριος, αναπληρωτής

LinkWithin